Deoarece lemnul de esenta tare este tot mai rar si mai scump, Nooteboom a cautat alternative pentru productia trailerelor sale si a descoperit ca un material compozit pe baza de bambus este durabil, nu este la fel de rar si nu creste la fel de greu, in cel putin 30 de ani, ca lemnul tare, ci sunt suficienti cinci ani pentru a fi gata de taiere.
Un avantaj al bambusului este greutatea redusa: cu o grosime a podelei de 30 mm, cum e cea de la Teletrailer, bambusul este cu 100-300 kg/m3 mai usor decat lemnul de esenta tare.
Pentru podeaua unui semitrailer plat, de exemplu, se foloseste circa un metru cub de lemn, ceea ce inseamna o reducere considerabila a greutatii. Un alt avantaj este acela ca bambusul se umfla cu numai 1% cand e ud, fata de 4-5% in cazul lemnului tare. Si are si un coeficient de aderenta putin mai mare.
Unul dintre materialele care se adauga la bambus pentru a crea compusul de bambus este rasina, care confera duritate. Compania BambooTex a dezvoltat deja o varietate de scanduri cu grosime de 30 mm, din bucati mari si laminate de bambus, pentru a fi folosite la realizarea platformei semitraierelor plate. Un al doilea tip, de 40 sau 50 mm grosime, include mai multe straturi si se preteaza la trailere joase si semi-joase. Iar in curand cele doua companii vor dezvolta podeaua din compozit pentru transport special.
Desi deocamdata vehiculele pentru care se foloseste bambus sunt putin mai scumpe decat cele din lemn de esenta tare, multi clienti s-au aratat interesati de ele si le folosesc deja pe vehiculele lor. Iar aceasta tendinta se asteapta sa creasca in anii care vin, mai ales ca pe viitor diferenta de pret va fi mai mica si acest compus va suferi noi imbunatatiri.