Din martie 2024, antreprenorii olandezi vor putea utiliza o nouă schemă de subvenții pentru camioanele cu H2 și pentru stațiile de alimentare, iar propunerea, așa cum informează asociația olandeză de transport și logistică TLN, a intrat în consultare la final de septembrie. Fiecare aplicație trebuie să includă o stație de alimentare și achiziționarea imediată a suficiente camioane sau furgonete pentru a o face profitabilă de la început, adică, în medie, 10-15 unități.
Ceea ce, consideră TLN, va face ca transportatorii și proprietarii de benzinării să își unească forțele când vor depune cereri de subvenție și să dispară discuțiile despre ce trebuie să existe mai întâi: stația de alimentare sau mașinile?. Pentru o stație alimentare cu hidrogen, antreprenorii pot primi o subvenție de 40% din costurile pentru construcția acesteia, iar pentru camioane/furgonete maximum 80% din diferența de preț față de un model diesel comparabil. Schema urmează noile criterii de la Bruxelles pentru ajutoarele de stat, ceea ce înseamnă că furnizorul de subvenții va acorda prioritate cererilor eficiente din punctul de vedere al costurilor. În plus față de camioanele care funcționează cu hidrogen cu pilă de combustie (H2EV), schema este deschisă și camioanelor cu motor cu ardere internă care funcționează exclusiv și în întregime pe hidrogen (H2ICE). Valoarea subvenției este de maximum 300.000 de euro/vehicul (pentru H2EV) și 100.000 de euro/vehicul (pentru H2ICE). Condiția pentru stațiile de alimentare este ca atât camioanele, cât și autoturismele să poată alimenta acolo și să fie accesibile publicului.