FAN Courier, unul dintre principalii jucatori in industria curierat de pe plan local, estimeaza ca va incheia exercitiul financiar al acestui an cu un avans al cifrei de afaceri de 29%, ca efect al investitiilor realizate, cele mai mari aprobate de companie intr-un singur an. Compania a alocat anul acesta peste 18 milioane de euro care au fost folositi pentru modernizarea flotei auto, deschiderea HUB-ului regional Brasov si modernizarea celor de la Bucuresti dar si in softuri, personal si infrastructura tehnologica.
”2016 a fost un an plin de surprize, care a inceput in Ianuarie – Februarie cu volume la fel de mari ca si in Noiembrie-Decembrie ale anului anterior, adica mult peste media anului. Toate industriile cu care lucram au inregistrat cresteri, insa este stiut deja faptul ca, in ultimii doi-trei ani, comertul electronic a fost domeniul cu cea mai mare rata de crestere. Ne dorim si ne asteptam ca si in anul 2017, cifra de afaceri sa isi mentina tendinta de crestere organica, sanatoasa”, a declarat Felix Patrascanu, cofondator al FAN Courier.
Piata de curierat din Romania este estimata la finalul anului la peste 400 de milioane de euro, de la 385 milioane de euro in 2015, urmand ca aceasta tendinta de crestere sa fie si in 2017, „poate nu la nivelul de anul acesta“, dupa cum estimeaza FAN Courier.
Printre problemele cu care s-a confruntat compania s-a numarat si deficitul de forta de munca, ceea ce va duce in 2017 la cresterea gradului de automatizare. O alta tendinta fireasca pentru anul urmator este aceea ca o parte din offline se va muta in online, ceea ce va alimenta in continuare piata de curierat.
Din cele 18 milioane de euro investite in 2016, cu aproape 50% mai mult decat in 2015, 12 milioane euro au fost directionate pentru flota auto, finalizarea HUB Brasov si reamenajare HUB-uri Bucuresti – 4 milioane euro, training personal -350.000 euro, IT si softuri. In 2017, prioritare raman investitiile in flota, imobiliare, tehnologia informatiei, dar si alte investitii.