Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Opinie Gebrüder Weiss: România are potențial de centru strategic regional pentru comerț și logistică

  • Foto: Gebrüder Weiss

Relațiile economice dintre Asia și Europa au o istorie încă din timpuri străvechi, jucând un rol semnificativ în consolidarea interconexiunilor și dezvoltarea macro-regională. În contextul actual, cu tensiunile generate de conflictul dintre Rusia și Ucraina, găsirea unor rute de transport alternative devine tot mai importantă pentru a reduce costurile și timpul de transport, Asia rămânând unul dintre principalii parteneri în schimburile economice cu Europa.

Potrivit celei mai noi statistici realizate de Eurostat*, la nivelul lui 2022, România ocupă locul al 15-lea în clasamentul european, în ceea ce privește volumul de mărfuri procesate. Astfel, porturile maritime de la Marea Neagră, au procesat în 2022 aproximativ 60 de milioane de tone de mărfuri, tonajul generând creșteri constante de la an la an. Portul Constanța a devenit cel mai important din țară, având cea mai mare cantitate de mărfuri procesată din cereale, petrol brut și produse petroliere.

De asemenea, conflictul din Ucraina a condus la redirecționarea mărfurilor către Portul Constanța, subliniind importanța acestuia în economia europeană. Portul a deservit eficient fluxurile de mărfuri către Europa Centrală și de Est în ultimul deceniu, inclusiv în țări, precum Serbia, Ungaria, Bulgaria, Moldova, Croația, Slovacia, Austria și Germania de Sud.

Poziția geografică a Portului Constanța permite posibilitatea redirecționării mărfurilor din Orientul Îndepărtat către porturile nord-vestice europene, folosind infrastructura de transport existentă (feroviar, rutier, Canalul Dunăre-Marea Neagră și porturile de pe Dunăre).

Creșterea economică înregistrată în ultimii ani din Europa Centrală și de Est oferă României oportunitatea de a acționa ca un centru de depozitare și distribuție pentru această regiune.

Cu toate acestea, există provocări pentru a deveni o poartă strategică regională de comerț și logistică pentru CEE pe axa Est-Vest, fiind inclusă în două dintre cele 9 coridoare ale rețelei transeuropene de transport Ten-T – Orient-Estul Mediteranei și Coridorul Dunăre – Rin.

Potențialul economic și geopolitic al României ar trebui susținut prin investiții masive în infrastructura rutieră și feroviară pentru a facilita transportul rapid și eficient de mărfuri. Însă, atât la nivel legislativ, cât și în mediul fiscal ar fi necesar o îmbunătățire pentru a sprijini această poziție strategică. De asemenea, oferirea de servicii de transport de calitate, conform standardelor europene, devine un alt aspect esențial.

Tocmai din acest motiv, Gebrüder Weiss România investește constant în dezvoltarea rețelei de hub-uri logistice, dar și în noi soluții de transport destinate clienților.

Strategia companiei vizează consolidarea prezenței în Asia Centrală prin extinderea filialelor sale din Europa Centrală și de Sud-Est, până în Caucaz și Asia Centrală, unde, compania de logistică este prezentă cu propriile filiale din Georgia, Armenia, Uzbekistan, Kazahstan, până în China.

Recent, Gebrüder Weiss și-a extins prezența în Georgia, în contextul creșterii tot mai mari a volumelor de marfă, locația din Tibilisi dispunând de mai mult spațiu de transbordare și birouri.

„România este una dintre țările care pot juca un rol cheie în schimburile comerciale dintre țările asiatice și cele europene. Desigur, dincolo de avantajul de a dispune de un port cu o importanță majoră în regiune, marea provocare a României este generată de nevoia de investiții în infrastructură – atât rutieră, cât și feroviară – pentru a susține afluxul de mărfuri ce ar trebui să tranziteze țara noastră.”,

a precizat Viorel Leca, Director General al Gebrüder Weiss România.

Articole similare

Ad