In 2016 au fost amendate in Belgia peste 300 de camioane din Romania si 200 din Bulgaria, numarul infractiunilor comise de transportatorii din cele doua tari reprezentand peste 30% din toate neregulile amendate de Politia belgiana in decursul anului trecut.
Asa cum arata Raymond Lausberg, inspector principal si formator pentru ancorarea marfurilor in cadrul Politiei Belgiene, departamentul Transport, circa 6% din totalul dosarelor sunt cercetate mai departe de Inspectoratul de Munca cu suspiciunea de munca ilegala in Belgia.
Este vorba de acele camioane care fac transport intracomunitar cu incarcare frecventa din Belgia si descarcare in alte tari vest-europene, pe care autoritatile belgiene incearca sa stabileasca daca nu cumva ar trebui de fapt sa fie inregistrate in Belgia, veniturile urmand sa fie impozitate in aceasta tara.
Potrivit autoritatilor belgiene, de cativa ani se remarca o crestere importanta a numarului de infractiuni comise de camioane inmatriculate in Romania si Bulgaria, de multe ori operatorii din aceste doua tari avand legaturi stranse cu firme din Belgia, Germania, Franta, Olanda si alte tari vestice. Si atunci cand se dovedeste aceasta legatura se intocmeste si se transmite la Parchet un dosar cu suspiciunea de „dumping social“, pana acum fiind deja efectuate si numeroase perchezitii in urma carora s-a mai constatat ca vehiculele respective nu circula aproape niciodata in tarile unde sunt inmatriculate.
Doua astfel de cazuri vor fi prezentate in cadrul conferintei Tranzit de pe 7 aprilie de la Cluj-Napoca.