Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Salariu sau diurna pentru soferii de transport international?

Pe 21 martie s-a publicat in Monitorul Oficial Legea nr. 16/2017 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale, care ar trebui sa intre in vigoare in 60 de zile de la publicare.
O atentie deosebita trebuie acordata articolului 9, care precizeaza ca „Personalului angajatorilor stabiliti pe teritoriul Romaniei, care efectueaza operatiuni de transport international, fiind trimis sa lucreze pentru o perioada de timp limitata pe teritoriul unui stat membru, altul decat Romania, sau pe teritoriul Confederatiei Elvetiene, si care nu se incadreaza in situatiile prevazute la art. 5 alin. (2)” – adica nu detaseaza un salariat de pe teritoriul Romaniei, in numele intreprinderii si sub coordonarea acesteia, in cadrul unui contract incheiat intre intreprinderea care face detasarea si beneficiarul prestarii de servicii care isi desfasoara activitatea pe teritoriul unui stat membru, altul decat Romania, sau pe teritoriul Confederatiei Elvetiene, daca exista un raport de munca, pe perioada detasarii, intre salariat si intreprinderea care face detasarea – i se aplica prevederile art. 43 din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si beneficiaza de drepturile prevazute la art. 44 alin. (2) din acelasi act normativ.
 

La art. 43 se defineste delegarea, ca fiind „exercitarea temporara, din dispozitia angajatorului, de catre salariat, a unor lucrari sau sarcini corespunzatoare atributiilor de serviciu in afara locului sau de munca”. Iar la art. 44 (2) se mentioneaza ca „Salariatul delegat are dreptul la plata cheltuielilor de transport si cazare, precum si la o indemnizatie de delegare, in conditiile prevazute de lege sau de contractul colectiv de munca aplicabil.”
Expo Tranzit 2017 / Targ de transport si logisticaAdica soferii care fac transport international pot fi considerati delegati platiti in continuare cu indemnizatie de delegare sau diurna. Totusi, sunt situatii in care soferii pot fi considerati detasati in cadrul unei operatiuni transnationale, chiar si in lipsa unui contract de detasare, atunci cand o firma de transport are relatii continue si majore cu un anumit beneficiar dintr-un alt stat membru.
Cum se interpreteaza corect textul de lege si care este efectul acestei legi asupra modului in care se retribuie soferii la transport international vom analiza impreuna cu experti din cadrul Inspectoratului Teritorial al Muncii la conferintele Tranzit de pe 6 si 7 aprilie de la Cluj-Napoca.

Articole similare

Ad