Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Germania doar deschide un drum care se anunță scump pentru fiecare dintre noi

Pe 1 decembrie 2023 pentru camioanele de peste 7,5 t și pe 1 iulie 2024 pentru toate utilitarele mai mari de 3,5 t intră în vigoare noua taxă de drum din Germania, care aduce o creștere cu până la 83% – în funcție de clasa de emisii de CO2 din care face parte fiecare vehicul – a valorilor actuale. Prin urmare, legislativul german merge înainte pe linia descurajării transportului rutier în camioane diesel – cele cu emisii zero nu plătesc până în 2025 taxă de drum – în ciuda contextului economic dificil din Europa, a presiunii mari asupra costurilor de transport și a argumentelor diverselor asociații profesionale. Iar în curând Germaniei i se vor alătura Austria și Ungaria, pentru ca până în 2025 toate țările UE să treacă la taxare rutieră care să țină cont și de emisiile de CO2. Impactul major pe care noile taxe îl vor avea asupra transportatorilor a făcut să li se aloce un spațiu generos de discuție în cadrul Galei Tranzit, astfel încât să se clarifice cât mai multe aspecte legate de clasificarea vehiculelor și valorile taxei pentru fiecare clasă, modul cum poate fi redus consumul, și implicit emisiile, pentru încadrare într-o clasă cu taxe mai mici, și mai ales modul cum pot colabora transportatorii cu furnizorii de combustibil și de soluții de plată a taxelor de drum astfel încât să fie bine documentați când calculează costurile în plus și să le poată aduce clienților argumente solide când solicită creșteri de tarife.

Temeiul juridic al includerii unei taxe pe emisiile de CO2 în taxele de drum îl constituie, așa cum a amintit Eva Tzoneva, reprezentanta Shell la Gala Tranzit, Directiva 1999/62/CE privind eurovinieta și Directiva 2022/362/CE privind eurovinieta în forma revizuită, în vigoare din 24.03.2022, și pentru a cărei transpunere în legislația națională statele membre au la dispoziție 24 de luni. Deci până în martie 2024 toate statele membre UE care au sistem de taxare rutieră bazat pe distanțe trebuie să implementeze taxa pe CO2, astfel încât emisiile să scadă cu 15% până în 2025 și cu 30% până în 2030.

Germania optează pentru taxa maximă pe CO2, de 200 de euro/t

Până acum taxa de drum din Germania includea infrastructură, poluarea aerului și poluarea fonică, iar de la 1 decembrie lor li se adaugă emisiile de CO2, care aduc o creștere nemaiîntâlnită până acum, „o adevărată revoluție”, cum subliniază reprezentanta Shell, explicată de guvernul german prin aceea că a optat pentru valoarea maximă de 200 de euro/t de emisii de CO2 deoarece vrea să reinvestească o mare parte a banilor în infrastructura feroviară, pentru a transfera cât mai mult trafic posibil de pe șosele, mari poluatoare, pe calea ferată, care în această țară nu este suficient dezvoltată.

Vehiculele cu emisii zero – cele electrice, cu hidrogen sau cu pilă de combustie cu hidrogen – vor fi scutite de taxa de drum până la sfârșitul lui 2025, iar de atunci încolo vor plăti doar 25% din valoarea obișnuită.

Pentru a verifica în ce clasă de emisii de CO2 este încadrat un vehicul puteți utiliza instrumentul din portalul Toll Collect pentru clienți, unde puteți să solicitați modificarea clasei – Toll Collect încadrează inițial în Clasa 1 toate vehiculele înregistrate – și să încărcați documente doveditoare.

După introducerea emisiilor specifice de CO2, detectorul claselor de emisii verifică dacă acestea califică vehiculul drept vehicul cu emisii zero. Dacă nu, trebuie introdus sau determinat și (sub)grupul de vehicule din care face parte. Detectorul verifică dacă emisiile specifice scad sub valoarea de referință a (sub)grupului de vehicule cu mai mult de 50%, ceea ce califică vehiculul ca având emisii reduse. Un vehicul cu emisii scăzute aparține permanent Clasei 4, pentru care o altă cerință este ca data primei înmatriculări să fie cel mai devreme 1 iulie 2019, deoarece valorile de referință pentru emisiile de CO2 se aplică numai de la această dată.

Dacă vehiculul nu are emisii scăzute, detectorul compară emisiile sale specifice de CO2 de la data primei înmatriculări cu o curbă de reducere a emisiilor. Iar dacă au trecut mai mult de 6, 12, 18 etc. ani de la prima înmatriculare comparația se face în ziua în care se împlinesc 6, 12, 18 etc. ani de atunci.

Curba de reducere a emisiilor se obține prin înmulțirea valorii de referință a (sub)grupului de vehicule cu un factor de reducere a emisiilor care variază anual. Începând cu 1 iulie 2019, acesta va fi de 100% și pe 1 iulie a fiecărui an ulterior scade cu 2,5%, până când ajunge la 85% începând cu 1 iulie 2025, după care scade cu 3% la 1 iulie a fiecărui an, până când ajunge la 70% începând cu 1 iulie 2030. Scăderea curbei de reducere a emisiilor înseamnă că cerințele de clasificare în Clasele 2 și 3 cresc cu fiecare an până în 2030. Curba devine mai mică la 1 iulie a fiecărui an, deci un vehicul înmatriculat pentru prima dată la 30 iunie a unui an poate avea o clasă diferită față de unul identic înmatriculat pentru prima dată la 1 iulie a aceluiași an.

Dacă un vehicul are data primei înmatriculări înainte de 1 iulie 2019 se califică numai pentru Clasa 1 – cu excepția cazului în care are emisii zero.

Clasificarea în Clasele 2, 3 și 4 este posibilă în prezent numai pentru vehiculele din grupele 4, 5, 9 și 10, deoarece numai pentru acestea Uniunea Europeană a definit valori de referință pentru emisiile de CO2, pe baza cărora poate avea loc clasificarea.

Clasele 2 și 3 sunt valabile numai șase ani de la data primei înmatriculări. Dacă cineva este interesat de clasa de emisii a unui vehicul la o dată anterioară sau ulterioară datei de utilizare a detectorului de clase de emisii CO2, se poate modifica data precompletată pe site-ul Toll Collect.

În prezent există deci în Germania cinci clase de emisii de CO2: Clasa 5 pentru vehiculele cu emisii zero, care sunt scutite de plata taxei până la 31 decembrie 2025 și chiar pentru totdeauna în cazul în care au greutatea totală de până la 4,25 t, Clasa 4 pentru vehiculele grele de marfă cu emisii scăzute (care deocamdată nu sunt disponibile pe piață), Clasa 3 pentru vehiculele ale căror emisii specifice de CO2 la momentul primei înmatriculări sunt cu mai mult de 8% sub curba de reducere a emisiilor, Clasa 2 pentru vehiculele ale căror emisii de CO2 la momentul primei înmatriculări sunt cu mai mult de 5% sub curba de reducere a emisiilor și Clasa 1 pentru vehiculele care nu intră într-o clasă superioară.

Utilizatorul drumului trebuie să dovedească exactitatea tuturor datelor relevante pentru colectarea taxei rutiere atunci când este solicitat de Biroul Federal pentru Logistică și Mobilitate, prezentând documentele corespunzătoare. Iar eșecul în a aduce probe se amendează.

Taxa de drum din Austria crește cu 25-30% în următorii trei ani

Taxele de drum vor crește și în Austria, dar abia în noiembrie se așteaptă valorile oficiale – deocamdată se cunosc doar procentele de creștere. Eva Tzoneva a atras atenția asupra faptului că, dacă în Germania nu se aplică TVA la taxa de drum, în Austria este TVA de 20% în plus față de tarifele anunțate, pe care camioanele străine o pot recupera.

În Austria există trei categorii de vehicule (Categoria 2 cu două axe, Categoria 3 cu trei axe și Categoria 4 cu patru axe sau mai multe), nu cinci, ca în Germania (sau 6 după reducerea limitei de greutate pentru taxa de drum la 3,5 t de la 1 iulie 2024). Iar creșterea taxei pentru emisiile de CO2 nu este la fel de mare ca în Germania, deoarece costurile cu infrastructura sunt deja de trei ori mai mari decât acolo și vor rămâne mai mari și după scumpirea din Germania: un camion Euro 6 plătește acum în Austria 44,15 cenți/km, față de 19 cenți/km în Germania, iar în 2024 diferența dintre Austria și Germania va fi de 35%.

Un alt motiv pentru care creșterea nu este atât de mare ca în Germania este acela că Austria are deja rețea feroviară și multe volume au fost transferate de pe șosea pe calea ferată. Astfel că tarifele vor crește, dar nu dintr-o dată, ci în trei ani: cu 7,4% în 2024, cu 5,5% plus inflația (care se anticipează că va fi de 6%, deci în total 11,5%) în 2025 și cu 5,2% plus inflația în 2026. Deci în trei ani scumpirea va fi de 25-30%.

De la 1 ianuarie 2024, vehiculele din Categoria 2 vor plăti 22,78 de cenți/km, cele din Categoria 3 31,77 de cenți/km și cele din Categoria 4 47,3 cenți/km, față de 21,12 pe timp de zi și 21,16 pe timp de noapte, 29,631/29,723, respectiv 44,033/44,149 cenți/km în prezent.

Ungaria a crescut deja taxele în 2023 și o face și în 2024

Ungaria a introdus deja o schimbare semnificativă la nivel de tarife pe 1 octombrie 2023, majorându-le cu 17,6%, în acord cu schimbarea indicelui prețurilor de consum, care ține cont de inflație. Or, aceasta a fost mare în Ungaria.

În plus, va include în curând și taxa pe emisiile de CO2, deci la final de noiembrie 2023 se vor anunța noile valori. Estimarea reprezentantei Shell este că pentru camioanele grele creșterea va fi de circa 10 cenți/km.

Alte modificări în țara vecină sunt că de la patru clase de vehicule în prezent, în funcție de numărul de axe, se va trece la cinci, și că se va introduce o taxă de drum și pentru autobuze.

Costul curselor din România în Olanda sau Belgia crește cu peste 150 de euro

Claudia Barbu (smartdiesel) a vorbit în cadrul Galei Tranzit despre impactul pe care noua taxă de drum din Germania îl va avea asupra costurilor de transport și a subliniat faptul că această țară doar dă startul și va fi urmată de celelalte, că taxarea CO2 se va aplica în toată Europa și că este un adevăr pe care noi toți trebuie să-l înțelegem. „De aceea ne pregătim clienții să calculeze care va fi impactul exact al noii taxe asupra costurilor lor și să vadă cum pot transfera sumele în plus către beneficiarii transportului. Deoarece, fiind un domeniu cu o marjă de profit redusă, este clar că transportatorii nu pot suporta creșterile de costuri, dar nici clienții lor, deci până la urmă noi toți, beneficiarii finali, vom plăti mai mult în următorii 10 ani. De aceea în ultimul timp am comunicat constant că se întâmplă asta și că în timp lucrurile se vor adapta. Și când a trecut Ungaria de la vinietă la taxă/km a fost o creștere de la 12 la 120 de euro pentru tranzitarea ei și a fost un șoc, dar am supraviețuit. La fel va fi și acum, dar pentru asta trebuie să înțelegem clar care sunt costurile în plus și să le transmitem mai departe.”

Reprezentanta smartdiesel a atras atenția asupra faptului că inclusiv unele camioane înmatriculate în august 2023 intră în Clasa 1 de emisii de CO2, deci un vehicul foarte nou nu presupune o taxă mai mică. Iar costurile vor continua să crească în timp. „Conform estimărilor noastre, pentru care am colectat multe documente, doar 5-6% dintre camioane sunt din Clasa 2 sau 3. Cele mai multe sunt din Clasa 1.”

În cazul unui model Euro 6 de peste 18 t, cu cel puțin cinci axe, din Clasa 1 de emisii (pentru că despre 2 și 3 nu are sens să discutăm, câtă vreme sunt atât de puține), apare un cost suplimentar, de la 1 decembrie 2023, de 118 euro pentru o cursă România-Olanda prin Suben-Venlo sau de 110 euro pentru România-Belgia prin Suben-Aachen. La care se vor adăuga 10,9 euro în plus față de acum la traversarea de la Nickelsorf la Suben (334,31 km cu taxă) a Austriei (țară care își va anunța oficial noile taxe la jumătatea acestei luni și pentru care deocamdată se cunoaște procentul de creștere) și 32 de euro în plus pentru traversarea Ungariei.

smartdiesel pune la dispoziție un instrument de calcul pentru orice alte trasee de interes.

Dar nu numai taxele de drum vor crește, ci și prețul motorinei ar putea fi tot mai mare în următoarea perioadă, inclusiv din cauza conflictelor din Orientul Mijlociu. În aceste condiții, Claudia Barbu le recomandă managerilor de transport să fructifice orice oportunitate de a face economii: să alimenteze din Spania dacă pot, pentru a beneficia de subvenție și a avea astfel cel mai mic preț din regiune, sau din Croația, unde motorina a ajuns mai ieftină decât în Slovenia ca urmare a intrării în zona euro, a plafonări prețului și a posibilității de a recupera acciza. Iar unele firme românești au început deja să recupereze acciza. „Discutați, deci, în permanență cu furnizorii dumneavoastră, care se informează în legătură cu dinamica prețurilor în diverse țări, deoarece toate schimbările afectează prețul final.”

Reamintim că și în cazul combustibililor există o taxă pe CO2, care a crescut în Luxemburg de la 0,05 euro/l în 2021 la 0,017 euro/l în 2023, iar în 2024 se estimează că se va menține, în Germania de la 0,06 euro/l în 2021 la 0,016 euro/l în 2022, iar în 2024 se estimează că va fi de 0,05 euro/l, iar în Austria de la 0,05 euro/l în 2023 la 0,07 euro/l în 2024 (estimare).

Iar tarifele de feribot vor include și ele o componentă de emisii de CO2 de la 1 ianuarie 2024.

Peste 15 cenți/km în plus pentru curse pe teritoriul Germaniei

Tracknamic oferă un soft care calculează impactul noii taxe de drum din Germania asupra costului de transport.

De exemplu, o analiză pentru o flotă de 70 de camioane care merg fiecare 8.500 km/lună, din care 20% prin Germania, cu un tarif mediu de 1,4 euro/km, arată că va exista un cost suplimentar/lună de 9.401 euro, adică 3,16 cenți/km, reprezentând 2,257% din costurile actuale sau 2,376% din tarifele actuale.

Sau, pentru o cursă de la Frankfurt an der Oder la Bad Bentheim, de 557 km, în prezent se plătește o taxă de drum de 106 euro, iar de la 1 decembrie costul suplimentar va fi de 88 de euro, adică 15,8 cenți/km în plus, reprezentând 11,87% din costurile actuale și 11,29% din tariful actual.

Maersk și DB Schenker au crescut deja tariful de transport rutier din Germania

Creșterea taxei de drum din Germania va dubla practic costurile totale cu taxele de drum ale transportatorilor din această țară, arată Transport Intelligence (Ti), și va avea efect de undă, ducând la ajustări ale costurilor din întregul lanț de aprovizionare. De exemplu, un operator cu 130 de camioane plătește acum aproximativ 200.000 de euro/lună, iar din decembrie va plăti 400.000 de euro/lună.

În aceste condiții, companiile de logistică au anunțat deja creșteri ale tarifelor. Maersk, citat de Ti, a declarat că tarifele de transport în Germania folosind camioane au fost majorate în al patrulea trimestru din 2023, și la fel și DB Schenker.

Unele opționale pot reduce – foarte puțin – taxa, dar soluția este camionul electric

Valeriu Zaharia (Mercedes-Benz Trucks) a declarat că producătorul german oferă soluții – echipamente opționale care cresc aerodinamicitatea camioanelor – de reducere a taxei: Mirror Cam care înlocuiesc oglinzile tradiționale, fuste laterale, capitonare aerodinamică a podelei, deflectoare pe camion. Acestea au un cost total de circa 1.000 de euro și permit încadrarea vehiculelor în Clasa 2 sau, foarte greu, în Clasa 3, în cazul cărora însă diferențele față de Clasa 1 sunt minime. De exemplu, pentru un parcurs de 120.000 km/an pe drumurile cu taxă din Germania, reducerea față de Clasa 1 este de circa 960 de euro în cazul Clasei 2 și de încă 960 de euro în cazul Clasei 3.

„Deci investiția suplimentară s-ar justifica, dar cel mai bine este să ne pregătim pentru viitorul electric, care vine cu taxă zero. În cel mult 18 luni va fi disponibil eActros 600, pentru transport pe distanțe lungi, cu autonomie de 1.500 km, mai mult decât suficientă pentru un program de condus de 4,5 ore. În plus, alături de alți doi producători de camioane, vom dezvolta, cu obiective precise pentru doi și patru ani, o rețea de infrastructură de încărcare. Și vor fi și reduceri majore de costuri, în afară de cele cu taxele de drum, deoarece camionul electric consumă în prezent jumătate din energia echivalentă a unuia diesel, adică circa 250 kWh/100 km, față de 25 l de motorină la 100 km, iar eActros 600 va consuma 119 kWh/100 km.”

Valeriu Zaharia crede că în cel mult cinci ani camioanele electrice și cele diesel vor ajunge la costuri totale de operare comparabile, dar mai mari decât cele din prezent.

Atenția la detalii și informarea constantă a clienților, dovezi de seriozitate

Decebal Popescu (Transport Academy) a vrut să afle de la managerii de transport care au participat la Gala Tranzit cine are în contracte un tarif de bază și separat de acesta taxele de drum. Așa cum în prima parte a lui 2022, când prețul carburantului se modifica substanțial de la o săptămână la alta, îi întreba cine are în contracte clauză de combustibil. Diferența este că numărul transportatorilor care au negociat cu clienții ca plata taxelor de drum să se facă separat este mult mai mic decât al celor care au posibilitatea de a modifica tariful când se modifică prețul motorinei.

Consultantul în transporturi recomandă să aibă loc lunar discuții cu clienții pentru ca ei să fie măcar informați de toate creșterile de costuri și de problemele transportatorilor, deși în această perioadă cu volume atât de mici nu este un moment bun pentru a solicita creșteri de tarife. „Anunțați-i despre toate creșterile de costuri, chiar dacă sunt insignifiante, cum e cea a taxei de drum din Austria, pentru că, dacă văd că vă uitați la fiecare detaliu, se vor uita și ei altfel la voi, ca la parteneri pe termen lung, care își fac bine calculele. În plus, pot transmite și ei mai departe informația despre creșterile de costuri. Altfel, dacă le cereți brusc 500 de euro în plus oricum nu funcționează.”

Fermitatea în negocierea tarifelor, singurul răspuns posibil

Doru Husarciuc (Dunca Expediții) crede că există un singur mod de a le solicita clienților creșteri de tarife în condițiile în care taxele de drum vor crește: foarte ferm. Deoarece „situația este gravă și ce ne așteaptă va fi greu. Deci va trebui să fim atenți, să calculăm bine costul/km și să putem transfera scumpirile către clienți. Nu le putem acoperi noi, transportatorii. Iar furnizorii de produse și servicii trebuie să ne ajute cu instrumentele de care avem nevoie pentru a prezenta argumentat situația, deoarece nu putem merge la clienți fără a ne fi documentat noi înșine înainte.”

Firmele mici ar putea avea probleme în a calcula exact costul/km, deoarece nu au investit până acum în softuri complexe, de aceea recomandarea reprezentantului Dunca Expediții este ca acestea să se digitalizeze totuși, să achiziționeze programe performante care pot calcula cu două zecimale după virgulă.

Doru Husarciuc crede că puțini clienți vor accepta să acopere întregul cost suplimentar pe care taxa de drum din Germania îl aduce de la 1 decembrie pentru camioanele din Clasa 1, „deci clar ne vor solicita să cumpărăm vehicule din clasele superioare”. Dar în acest caz se pune întrebarea ce e de făcut cu actualele mașini, care nici nu sunt atât de vechi și care se depreciază rapid, astfel că în doi ani vor avea în toate țările UE costuri foarte mari cu taxele de drum. Pentru că în Asia nu este nevoie de camioane Euro 6 cu AdBlue.

Deși lucrează de 30 de ani în domeniu „și am trecut prin multe în acest timp”, managerul firmei timișorene crede că pentru ceea ce urmează este nevoie de o pregătire mult mai bună decât până acum și, mai ales, este nevoie să nu se mai meargă pe principiul că roata trebuie să se învârtă, deoarece asta consumă resurse. Soluția este ca transportatorii să fie fermi în negocieri, deoarece ei creează prețul, și să dimensioneze flota în funcție de necesarul clienților fideli, nu să o lase la discreția pieței.

Până în 2025 toate statele UE vor introduce taxa rutieră bazată pe CO2

Conform Directivei UE 2022/362, toate statele membre trebuie să implementeze sistemul de taxare rutieră bazată pe CO2 până cel târziu în 2025, dar unele vor face asta încă din 2024: Germania, Austria, Slovacia (aici însă guvernul a anunțat că nu este pregătit de la 1 ianuarie, deci poate se va întâmpla în februarie sau martie), Ungaria și Slovenia. Iar Slovacia, Cehia, Slovenia, Croația și Lituania vor adera în 2024 la EETS (European Electronic Toll Service), deci vor trece la taxarea pe kilometru.

În 2025, Danemarca va părăsi sistemul eurovinieta și va adera la EETS, cu un total de 7.000 km de drumuri cu taxă, pentru care se va aplica și taxa pe emisiile de CO2. Și Alsacia va introduce, după numeroase tergiversări, taxa rutieră pe CO2 și taxa/km pentru 330 km, care se preconizează că va avea efect și asupra taxei din Germania.

În 2026 vor adera la EETS Suedia și Letonia, poate și Grecia, iar în 2027 Olanda și România, posibil și Luxemburg.

Numeroase state membre vor investi o parte din taxele rutiere colectate în infrastructura feroviară, iar Shell va oferi posibilitatea de a rezerva călătorii RO-LA cu ajutorul cardului Shell.

Eva Tzoneva a mai amintit, printre noutățile care vizează sectorul transporturilor, tranziția de la 2G la 5G, ale cărei prime semne vor fi vizibile în 2024. Prima țară care renunță la 2G este Elveția, astfel că unele OBU nu vor mai putea comunica pe teritoriul său, „deci trebuie să fiți atenți la echipamentele pe care le folosește fiecare furnizor, pentru că altfel se vor da amenzi”.

Pe viitor este posibil să se utilizeze și tahograful digital ca instrument de plată a taxelor de drum, Conti testând deja un astfel de aparat care tehnic funcționează, dar care ar trebui certificat în fiecare stat membru, ceea ce ar putea dura 2-3 ani. În plus, plata taxelor de drum ar putea să se facă prin intermediul unor aplicații mobile sau prin citirea plăcuțelor de înmatriculare ale camioanelor.            

Căile ferate și cele navigabile au capacități limitate

Noile valori ale taxei de drum se estimează că vor aduce venituri suplimentare de 7,62 de miliarde de euro la bugetul Germaniei, dar federația operatorilor de transport și logistică DSLV critică faptul că povara și riscul colectării acestei sume uriașe cad pe umerii firmelor de transport rutier de mărfuri, pentru care costurile cu taxele de drum, în funcție de tipul de serviciu pe care îl oferă, ar putea ajunge de la circa 12% acum la 20% din costurile lor totale.

Expeditorii care transferă mărfurile de pe șosea pe calea ferată sau care utilizează camioane fără emisii nu au aceeași povară financiară și contribuie și la protecția mediului, dar ei reprezintă procente mici din totalul activității de transport și ar trebui să se extindă masiv în următorii ani pentru a fi relevanți, ceea ce DSLV nu crede că se poate face prin creșterea taxei de drum și obligarea transportatorilor să renunțe la camioanele diesel.

În plus, capacitățile căilor ferate și ale căilor navigabile sunt limitate, deci cine vrea să facă tranziția spre ele trebuie să o facă repede.

Impactul creșterii taxelor rutiere e posibil să nu fie distribuit uniform pe teritoriul Germaniei: industriile situate în zone îndepărtate sau cu acces limitat la moduri alternative de transport se pot confrunta cu provocări logistice mai mari și costuri crescute, ceea ce le-ar putea afecta competitivitatea.

În plus, taxa de drum va crește costurile transporturilor rutiere care traversează Germania, ceea ce pune această țară într-o poziție defavorabilă, deoarece competitivitatea mărfurilor sale pe piețele internaționale ar scădea, ceea ce ar putea afecta exporturile.

Doar 0,03% din camioanele germane sunt electrice

Tranziția la camioane electrice nu este simplă și necesită timp, deoarece ele sunt de până la 3,5 ori mai scumpe decât cele diesel. Pe de altă parte, scutirea de taxă de drum va aduce costuri considerabil mai mici pentru ele decât pentru vehiculele tradiționale.

Potrivit federației operatorilor germani de transport și logistică BGL, 0,03% din camioanele care circulă zilnic pe drumurile germane sunt electrice și va mai dura câțiva ani până când toată flota țării, de circa 800.000 de vehicule grele, va fi fără emisii, având în vedere costurile de achiziție.

În plus, Germania necesită o infrastructură publică de încărcare pentru vehiculele comerciale grele de-a lungul autostrăzilor, care include aproximativ 40.000 de sisteme de încărcare peste noapte și 2.000 de sisteme de mare putere, care pot încărca bateriile în pauza de 45 de minute a șoferilor.

Articole similare