Soluția innoTMS, lider în Ungaria și disponibilă în România de anul aceasta, a fost actualizată recent, fiind integrate funcționalități noi, ușor de folosit atât de echipele de management, cât și de șoferi, și care creează premisele creșterii profitabilității activității transportatorilor. Piața locală a transporturilor este încă insuficient digitalizată, doar marile companii care lucrează cu jucători din Occident utilizând astfel de soluții, însă dezvoltarea nu mai este posibilă fără automatizare și digitalizare, ca atare și companiile medii încep să ia în calcul integrarea unui soft TMS.
Ce aduce nou innoTMS?
Probabil cea mai importantă dezvoltare este raportul de profitabilitate pe cursă într-o nouă versiune, care furnizează date esențiale despre venituri și cheltuieli și calculează profitul fiecărei curse.
Este posibil astfel, pe baza analizei încrucișate a datelor TMS și telematică, să se stabilească exact distanța și durata cursei. Raportul oferă, în același timp, o imagine a activității pe o anumită perioadă, livrând date atât despre clienți, cât și despre șofer și camion, astfel că analiza profitabilității unei curse se face multi-level, iar eventualele decizii eronate pot fi ușor identificate.
Noua versiune oferă transportatorilor, la un click distanță, o sinteză a activității corespunzătoare fiecărui client, iar aceste date sunt disponibile într-un design modern, cu widget-uri, interfață mai ușor de utilizat și vizualizat, toate datele putându-se exporta în format Excel.
O altă noutate adusă de varianta actualizată a innoTMS este automatizarea comunicării privind statusul mărfurilor, un upgrade necesar în condițiile în care expeditorii occidentali solicită acest lucru, mai precis să știe când a fost încărcată/ descărcată marfa. Astfel de acțiuni generează automat un email de notificare, în timp real, cu un text predefinit în orice limbă, care conține toate informațiile relevante pentru expeditori – numărul camionului, numele șoferului, tipul mărfii, statusul, ora, minutul. Intervenția dispecerului în acest proces este zero, deci risc minim de eroare umană.
Planificarea rutelor în innoTMS, care se bazează pe integrarea cu motorul PTV map & guide, a fost îmbunătățită. Astfel, în planificarea unei curse se iau în calcul toate drumurile închise pentru reabilitare sau construcții, blocate provizoriu, iar rutarea poate fi făcută cu diferite profile (de exemplu, preponderent autostrăzi dacă se dorește deplasarea pe autostradă și nu pe drumuri naționale), ceea ce generează economie/ cursă.
O noutate importantă este integrarea cu softul de navigare pentru camioane SygicTruck Navigator, care asigură respectarea fidelă a traseului planificat de dispecer.
„Una dintre problemele de care se plâng transportatorii este că apar mereu diferențe între rutele planificate din dispecerat și cele realizate în realitate de către șoferi, iar noi am reușit cu această funcționalitate să eliminăm acest dezavantaj. Toate aceste caracteristici noi ale soluției innoTMS au efecte măsurabile în eficientizarea operațiunilor și oferă control total asupra curselor”, a spus Levente Gall, director innoTMS în România.
Dezvoltarea soluției innoTMS, care a fost lansată de o companie din Ungaria, continuă chiar și în acest moment. „Regândim procesul de facturare astfel încât să se desfășoare cu un grad mai mare de automatizare. De asemenea, va fi posibilă în curând trimiterea automată a notificărilor/somațiilor de plată, fără intervenție manuală, cu ajutorul unei preconfigurări. Tot în lucru este poate cea mai interesantă dezvoltare, respectiv integrarea timpilor de conducere din tahograf în modulul planificare”, a mai spus Levente Gall.
innoTMS, asul din mâneca transportatorilor
În ce mod influențează implementarea soluției innoTMS de digitalizare a operațiunilor din transporturi activitatea companiilor din acest domeniu? În primul rând este cloud-based, ceea ce elimină grija și responsabilitatea transportatorului legate de echipamente hardware și permite accesarea informațiilor din orice locație care dispune de o conexiune Internet. Soluția permite, de asemenea, actualizarea în timp real a informațiilor și accesul tuturor utilizatorilor la cele mai recente informații. Sistemul permite planificarea optimă a resurselor și a rutelor, trimiterea rutelor către șofer, care le poate accesa pe tabletă, dar și integrarea cu sistemul GPS și compararea rutelor planificate cu cele realizate de fapt.
Sunt digitalizate activități precum facturarea, analiza și raportarea costurilor și este posibilă preluarea tranzacțiilor – taxe și alimentări – de la toți furnizorii. De asemenea, sistemul livrează date de evaluare a diverselor curse, permițând eliminarea celor cu profit redus, și face posibilă comparația dintre consumuri: alimentările de la furnizori de combustibil vs. alimentări din telematică.
Soluția este integrată cu softul de contabilitate și permite trimiterea de notificări și somații către clienții cu restanțe. Șoferii dispun de o aplicație pe care primesc datele esențiale necesare desfășurării în condiții optime a cursei: ruta exactă, trimiterea statusului comenzii, scanarea CMR direct la comandă etc. innoTMS realizează și raportul de profitabilitate EBITDA și oferă o imagine de ansamblu a activităților operaționale în derulare. Odată familiarizați cu funcționarea sistemului, operațiunile companiei de transport sunt mult simplificate, iar procesele sunt mai transparente și mai ușor de urmărit și verificat.
România versus Europa
În Ungaria, cel puțin 50% din transportatori utilizează un soft precum innoTMS. Statisticile arată că 85% dintre companiile cu peste 50 de camioane au implementată o soluție TMS. În Europa, majoritatea firmelor de transport utilizează soluții digitale, cele mai avansate fiind țările cu infrastructura cea mai dezvoltată – Germania, Franța, Olanda.