Comertul online din Romania a inregistrat in 2016 cea mai mare crestere din UE, de 45% (peste doua miliarde de euro), cu varfuri de Black Friday, cand unele magazine au vandut intr-o singura zi cat intr-o luna, dar si de Craciun. Aceasta explozie a pietei s-a reflectat si in amplificarea activitatii curierilor care, desi s-au bucurat de cresterea volumelor, s-au confruntat cu o presiune accentuata pe resursele umane, oferind pe alocuri servicii logistice mai putin calitative.
Dar, asa cum a reiesit din discutiile purtate in cea de a patra editie a Courier & Postal Services Forum, organizate de GOVNET Conferences, jucatorii din Romania incearca sa se adapteze si sa remedieze lucrurile din mers si sa vina in intampinarea clientilor nu neaparat cu solutii ieftine, ci mai degraba calitative, asteptand ca vreodata sa se ajunga si la noi sa se livreze door-to-door cu ajutorul dronelor sau al robotilor.
Pentru DPD Romania, 2016 a fost un an cu o crestere de peste 20% a cifrei de afaceri si de peste 30% a volumelor de colete, ceea ce arata ca pretul/colet a scazut. „In DPD facem fata provocarilor pietei pentru ca avem o organizatie stabila, bazata pe subcontractori pentru care incercam sa gasim zilnic solutii care sa ii ajute sa petreaca mai mult timp pe teren in livrare, decat in depozit sortand sau ridicand coletele, dar si sa petreaca mai putin timp la livrare, utilizand acum m-POS la peste 90% din livrari“, a aratat CEO Lucian Aldescu.
Mai multe amanunte puteti afla din numarul viitor al revistei Tranzit.