Potrivit presei italiene, la Strasbourg se pregateste un pachet de norme cu un impact puternic asupra sectorului de transport, vizand in special cabotajul abuziv, pentru restabilirea unui echilibru competitiv intre vechea Europa si tarile estice. Aceste noi reguli sunt in prezent aprobate de Directia Generala a Comisiei Europene, dar pana la sfarsitul lui mai vor primi acceptul consiliului de Comisari pentru a ajunge in plenul Parlamentului European. Modificarile regulamentului vizeaza in special accesul la piata si la profesie, taxele pentru infrastructura, timpii de condus si de odihna si instruirea initiala si periodica. De asemenea, in noiembrie vor aparea si amendamente de modificare a regulamentului pentru transport combinat si intermodalitate.
Printre cele mai importante noutati din proiectul de limitare a cabotajului amintim o semi-liberalizare care va permite efectuarea unui numar nelimitat de curse intr-o alta tara decat cea de origine, insa in termen de 5 zile, si nu 7, ca in prezent, cu limita superioara a trei operatiuni de transport.
O alta masura care vine in ajutorul tarilor din vechea Europa este cea de modificare a
Regulamentul cu privire la timpii de condus si de odihna, prin interzicerea efectuarii pauzei saptamanale in cabina, legiferata deja in Franta, Belgia si, mai recent, in Germania. Cu toate acestea, modalitatile concrete si limitele de aplicare ale acestei dispozitii nu au fost inca pe deplin clarificate.
O alta limitare importanta se refera la accesul la profesie, cu accent pe conditiile financiare si tehnice de infiintare, pentru a stopa fenomenul companiilor fantoma de tip „cutii postale“.
De asemenea, vor fi impuse hotarari care vor afecta foarte mult taxele europene: din 2019 nu vor mai exista taxe fixe, ci acestea vor trebui sa ia in considerare kilometrajul, clasa privind emisiile si, mai presus de toate, acestea vor fi la fel pentru camioane si autoturisme.