Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sisteme inteligente de siguranta care reduc riscul accidentelor in trafic

Prezenta mai multor vehicule pe sosele, fluxul de trafic mai rapid, dar si fluxul de informatii perturbatoare, toate acestea impreuna, reprezinta solicitari considerabile atat asupra soferilor de vehicule comerciale, cat si asupra soferilor de autoturisme. Pe de alta parte, nu au existat niciodata mai multe posibilitati pentru persoana aflata la volan de a conduce mai in siguranta decat o poate face in prezent. Sistemele de siguranta activa instalate pe multe autoturisme si autocamioane de ultima generatie simplifica demersul de evitare a incidentelor si accidentelor.
 

Incepand din noiembrie 2015, a intrat in vigoare o cerinta legislativa aplicabila in cadrul UE care prevede ca toate camioanele grele cu doua si trei punti sa fie echipate cu functia de frana automata de urgenta. Scopul este de a reduce numarul accidentelor in care un camion intra in spatele unui vehicul care ruleaza inaintea sa, un tip de accident care este responsabil pentru o cincime din toate accidentele rutiere in care sunt implicate camioane. In momentul actual, legislatia prevede ca sistemul pentru franarea de urgenta sa reduca viteza camionului cu 10 km/h. Anul viitor, aceasta va ajunge la 20 km/h.
„Este extraordinar faptul ca legislatia a devenit mai stricta, dar consider in continuare ca reglementarile juridice sunt prea laxe. In situatia in care conduci cu 80 km/h atunci cand este utilizat sistemul pentru franarea de urgenta, trebuie sa reduci viteza cu mai mult de 20 km/h pentru a evita o coliziune majora daca vehiculul din fata a oprit“, sustine Carl Johan Almqvist, director pentru siguranta traficului si a produselor la Volvo Trucks.
In 2012, Volvo Trucks a introdus un sistem care se concentreaza in primul rand asupra alertarii soferului cu privire la riscul producerii unei coliziuni. Sistemul pentru franarea de urgenta este folosit doar daca acest lucru este absolut necesar si intra in functiune extrem de repede. Decelerarea este de aproximativ 7 m/sec2, ceea ce se situeaza la acelasi nivel cu ceea ce pot gestiona multe autoturisme. In practica, asta inseamna ca viteza camionului poate fi redusa de la 80 la 0 km/h pe o distanta de aproximativ 40 de metri.
Sistemul monitorizeaza vehiculele din fata cu ajutorul unei camere video si a tehnologiei radar si functioneaza indiferent daca este soare, innorat, ceata sau intuneric. Daca exista riscul unei coliziuni, soferul este atentionat prin sporirea luminozitatii si prin semnalele acustice emise. Daca sistemul nu detecteaza un raspuns din partea soferului, camionul incepe automat sa franeze treptat. Daca soferul tot nu reactioneaza, sistemul pentru franare este utilizat pana cand vehiculul se opreste. Dupa alte cinci secunde in care volanul nu se misca deloc sau nu intervine niciun fel de reactie, este declansata automat frana de mana, masura de siguranta care este menita sa preintampine rostogolirea camionului daca soferul se afla in stare de soc sau de pierdere a cunostintei.
Cand este utilizata frana de urgenta, se aprind luminile de frana pentru a semnaliza vehiculele care circula din spate, iar atunci cand viteza vehiculului scade pana la 5 km/h, se vor activa si luminile de avarie. „Sistemul Volvo functioneaza si pe soselele cu multe curbe, si poate face diferenta intre parapetii de pe marginea drumului si obstacolele adevarate, precum autovehiculele, inclusiv motocicletele. Pentru a beneficia din plin de acest sistem, este esential sa ne asiguram ca toate functiile, precum franele de tip ABS, sunt activate atat pentru camion, cat si pentru remorca mai arata producatorul.

Articole similare

Ad