Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

MAN câștigă din nou premiul Truck Innovation Award cu un proiect de conducere autonomă

De fapt… cu două proiecte de conducere autonomă – ATLAS-L4 și ANITA – MAN Truck & Bus câștigă din nou acest trofeu, după ediția inaugurală a Truck Innovation Award din 2019, când premiul s-a datorat camionului său autonom fără șofer de nivel 4 aFAS

Premiul Truck Innovation Award – care recunoaște schimbările tehnologice enorme și tranziția energetică din cadrul sectorului auto – a fost acordat de juriul International Truck of the Year (IToY), format din 25 de jurnaliști de vehicule comerciale și jurnaliști de rang înalt reprezentând principalele reviste de camioane din Europa și Africa de Sud.

Cu un scor câștigător de 97 de voturi, proiectele avansate ale MAN au devansat axa electrică de la ZF, Quantron-as-a-service (QaaS), un furnizor de platforme cu emisii zero pentru vehicule comerciale cu pile de combustie și baterii electrice, și Westwell Q-Truck, un camion electric autonom de mare tonaj pentru logistica inovatoare a containerelor.

Proiectul de cercetare și dezvoltare ANITA – Autonomous Innovation in Terminal Operations – a început în 2020 pentru a automatiza transferul între diferite moduri de transport. ANITA își propune să utilizeze camioane autonome pentru a stabiliza procesele implicate în transferul containerelor de la transportul rutier la cel feroviar, făcându-le mai eficiente, mai ușor de planificat și, în același timp, mai flexibile. După șase luni de teste practice efectuate împreună cu partenerii la depozitul de containere DB Intermodal Services și la terminalul de containere DUSS din Ulm, la sfârșitul proiectului, în septembrie 2023, a reieșit că autocamionul autonom, integrat cu succes în procesele terminalului, era cu până la 40% mai productiv decât vehiculele convenționale și, prin urmare, a arătat un mare potențial de a face transportul rutier și feroviar de marfă combinat ecologic mai eficient, mai previzibil și mai flexibil.

Proiectul de cercetare și dezvoltare ATLAS-L4 (Transportul autonom de nivel 4 între centrele logistice pe autostrăzi) are ca scop punerea pe șosea a camioanelor autonome de nivel 4 până la sfârșitul lui 2024. Proiectul ia deja în considerare condițiile-cadru ale legii germane privind conducerea autonomă, adoptată în 2021, care permite, în principiu, conducerea autonomă pe rute definite, sub supraveghere tehnică. Proiectul, finanțat de Ministerul German al Economiei, beneficiază și de contribuția altor parteneri, precum Knorr-Bremse, Leoni, Bosch, Fernride, BTC Embedded Systems, Fraunhofer AISEC, universitățile tehnice din München și Braunschweig, TÜV SÜD, Autobahn GmbH și Würzburg Institute of Transport Sciences (WIVW GmbH).

Membrii IToY au lăudat caracteristicile avansate ale ambelor proiecte, contribuția la automatizarea transportului de la un hub la altul și intermodal, precum și cooperarea fructuoasă în cadrul proiectului între MAN Truck & Bus, furnizorii de logistică, furnizorii de componente, instituțiile de cercetare și operatorii de infrastructură publică.

Rezumând votul juriului, președintele International Truck of the Year, Gianenrico Griffini, a comentat: „Proiectele MAN ANITA ȘI ATLAS-L4 dovedesc faptul că, în prezent, conducerea autonomă este fezabilă și poate avea un rol în a face operațiunile de transport mai sigure și mai eficiente, punând bazele unor concepte inovatoare de transport și logistică“.

„Premiul nu este doar o mare onoare pentru ANITA și ATLAS-L4 și pentru partenerii implicați. Este, de asemenea, o recunoaștere a realizărilor tuturor colegilor noștri de la MAN, care, de mulți ani, fac să avanseze condusul automatizat cu multă expertiză și pasiune. Alături de digitalizare și de sistemele de propulsie fără CO2, acesta este cel de-al treilea pilon cheie în transformarea către un transport al viitorului care să fie ecologic, sigur, eficient și conectat în mod inteligent la rețea. Din 2030, dorim să oferim camioane autonome în producția de serie pentru transportul pe rute definite între centrele logistice”, spune Dr. Frederik Zohm, membru al Consiliului Executiv pentru Cercetare și Dezvoltare la MAN Truck & Bus.

Autocamioanele autonome sunt deosebit de utile pentru transportul pe autostrăzi între centrele logistice (hub-to-hub): ele sporesc siguranța prin faptul că ajută la evitarea coliziunilor din spate cauzate de oboseală, sunt întotdeauna deosebit de eficiente din punct de vedere energetic și stabilizează fluxul logistic datorită independenței lor față de pauzele de conducere. De asemenea, ele pot contribui la atenuarea deficitului de șoferi, eliberându-i pentru sarcini de transport mai variate și mai atractive în transportul regional și de distribuție.

Articole similare