Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

FAN Courier închide 2023 cu o creștere de circa 15%

La finalul unui an foarte dificil, cu multă impredictibilitate și investiții mari în derulare, FAN Courier își menține ritmul de creștere cu 15% a activității, estimând că va încheia anul în curs cu o cifră de afaceri de peste 250 de milioane de euro.

Numărul de expediții a crescut cu 8-10%, „motorul” acestei creșteri reprezentându-l în continuare comerțul electronic. Astfel, chiar dacă valoarea fiecărei expediții a scăzut în medie comparativ cu 2022, numărul de expediții a crescut, astfel că 2023 a fost un an mai bun pentru FAN Courier, cel puțin prin prisma volumelor.

În planul profitului, însă, creșterile de cost experimentate și în acest an, unele abia apărute, ar putea să schimbe predicția unui profit de 6-6,5%. Pe lângă combustibil, un alt element de cost cu mare impact care a crescut în 2023 este forța de muncă. FAN Courier a investit destul de mult în oameni și în crearea unei culturi a companiei bazată pe democrație, iar cei trei fondatori – Felix Pătrășcanu, Adrian și Neculai Mihai – cred că au și reușit, deoarece gradul de retenție al angajaților este destul de mare.

Și pentru că se găsesc foarte greu șoferi profesioniști pentru traseele de curierat sau oameni care să lucreze în depozite, FAN Courier a început să testeze forța de muncă extracomunitară, la cei 5 nepalezi care lucrează deja în cadrul companiei urmând să se adauge alți 125-150 de muncitori tot din Nepal.

„Suntem destul de mulțumiți de primii cinci lucrători nepalezi care lucrează la noi de câteva săptămâni, deoarece își fac treaba foarte bine, își doresc foarte mult să se implice în ceea ce fac și au început chiar să învețe primele cuvinte în română”, a declarat Adrian Mihai, CEO și cofondator FAN Courier.

Pentru anul viitor, FAN Courier își propune menținerea ritmului de creștere de 15%, pe care îl consideră un ritm sănătos, organic, parte din filosofia de dezvoltare a companiei.  Previziunile pentru 2024 sunt optimiste, compania urmând să deschidă noi oportunități pentru e-commerce-ul cross-border și să pătrundă pe mai multe piețe internaționale.

Pentru 2024, ne propunem o creștere a afacerilor cel puțin la fel ca cea din acest an și spun acest lucru luând în calcul mai multe variabile. Intră în vigoare o serie de modificări fiscale, care, în mod cert, vor avea un impact și asupra noastră, deși vom încerca să-l minimizăm. Vor urma, probabil, creșteri de prețuri la combustibili, care, din nou, vor duce la o creștere a costurilor, pe care vom încerca să o acoperim noi cât mai mult, pentru a păstra prețurile serviciilor noastre. Și anul acesta ne-am confruntat cu o creștere a costurilor, ca efect al majorării salariului minim, scumpirea combustibililor și a mașinilor. Calculele noastre au arătat un impact în costuri de 25-30%, însă pentru că aceste creșteri au venit în etape, am ales să absorbim o parte, chiar dacă ne impactează profitabilitatea. Pentru noi, este foarte importantă încrederea pe care o construim alături de clienți astfel că deciziile de modificare a tarifelor trebuie analizate foarte bine înainte”, a spus Felix Pătrășcanu, cofondator FAN Courier. Focusul companiei în acest an a fost extinderea și consolidarea business-ului în regiune și digitalizarea și dezvoltarea de soluții alternative de livrare.

Articole similare

Ad