Viitorul incepe sa sune bine atunci cand vorbim despre dezvoltarea mobilitatii electrice. Societatea este dependenta de mobilitate, insa problema consta in sistemele actuale de transport care au un impact daunator atat asupra sanatatii noastre, cat si asupra mediului inconjurator. Exista o marja destul de mare a statelor care au dezvoltat si promovat sisteme electricele, dar sunt putine acele tari care au realizat cu succes cresteri masive ale vanzarilor in aceasta directie.
Provocarile si progresele fundamentale aduse de dezvoltarea mobilitatii electrice au fost dezbatute in cadrul evenimentului “Electric Drive”, ce a avut loc pe 17 mai, la Bucuresti, de catre specialisti ai Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM), ALD International, Orange Romania, Groupe Renault Romania, Colliers Romania, ALD Automotive Romania, TMC Electric Mobility, Let’s Do It, Romania! si Deloitte Romania.
John Saffrett, Global Chief Operation Officer, ALD International, a vorbit despre trendurile segmentului mobilitatii electrice. „In 2020, va fi o explozie a vehiculelor electrice. Pe termen lung, daca electricitatea devine mai frecventa decat este in momentul de fata, incarcarea gratuita a vehiculelor probabil va disparea. Este bine pentru responsabilitatea sociala.”
Andrei Iorgulescu, Director General Proiecte, AFM, a vorbit despre programele privind statiile electrice, cat si despre acordarea subventiilor pentru achizitionarea masinilor electrice. Noutatea consta in faptul ca exista o perioada cand dosarele se pot solutiona prin reglementarea documentelor, astfel putand fi acceptate mai multe cereri.
Sorin Diaconu, Head of Real Estate&Car Fleet, Orange Romania, a vorbit despre experienta avuta cand, in cadrul companiei, s-au achizitionat patru masini electrice. „Masinile electrice reprezinta un drum ireversibil. Acestea ne-au ajutat sa devenim foarte flexibili. Mi-am convins colegii ca aceste masini electrice reprezinta viitorul, aduc o mobilitate mult mai mare, fiabilitate si confort. Este mult mai usor sa conduci o masina electrica.”
Cecilia Tudor, Network Sales Manager, Groupe Renault Romania, a prezentat rezultatele companiei, cat si evolutia vanzarilor de vehicule electrice, tehnologia moderna si dezvoltarea infrastructurii. „Suntem intre pionieri si ne mandrim ca suntem lideri pe piata europeana a masinilor electrice. Se investeste foarte mult in autonomie, singura problema este infrastructura.”
Oana Stamatin, Associate Director, Colliers Romania, a discutat despre statiile de incarcare electrice din cadrul cladirilor de birouri din Bucuresti. Sunt existente 20% cladiri de birouri cu puncte de incarcare, 21% cladiri cu puncte de incarcare in curs de implementare si 59% cladiri de birouri fara puncte de incarcare din Bucuresti. „Exista un interes mult mai mare pentru aceste certificari verzi. Aceste certificari trebuie sa mearga impreuna cu statiile de incarcare.”
Catalin Olteanu, Commercial Director, ALD Automotive Romania, a vorbit despre companiile care investesc la nivel de productie, baterii, solutii de incarcare, cat si despre masinile electrice care sunt privite ca pe o noutate. „La fel cum telefoanele mobile au mers in paralel cu cele fixe, asa se intampla si cu masinile electrice. Lucrurile vor avansa la fel de repede ca in cazul tehnologiei mobile.”
Daniel Vlad, Director Executiv, TMC Electric Mobility: „Intre 2017 si 2020 Romania are catinta 6.000 de puncte de incarcare. Chiar daca are un parcurs propriu ea depinde intr-o masura importanta si de numarul de automobile electrice care circula pe strazi.”
Mai multe amanunte puteti afla din numarul urmator al revistei Tranzit.