Pe 24 mai intra in vigoare si in Germania interdictia de a lua pauza saptamanala normala in cabina camionului, dar este posibil sa nu inceapa controale inca, ci sa se astepte noul Pachet Rutier, care va aparea pe 31 mai si va contine recomandarea Comisiei Europene referitoare al acest aspect.
Reamintim ca decizia autoritatilor germane are ca motivatie mizeria din weekend din spatiile de servicii si odihna de pe A4, care a aparut de cand Belgia a instituit o amenda de 1.800 de euro pentru companiile ai caror soferi sunt surprinsi pe teritoriul sau luand pauza saptamanala normala in camion, ceea ce i-a facut pe conducatorii auto din tarile central si est-europene sa se mute din parcarea de pe autostrada E 40, de langa Liege, in Germania, unde sa stationeze timp de 45 de ore, adesea in conditii dificile, in fata camionului lor sau langa el, ceea ce pentru vestici este „scandalos“.
Spatiul de odihna din zona Aachen este plin la fiecare sfarsit de saptamana, mai arata reprezentantii Politiei germane, cand in loc de 100 de camioane, pentru care este autorizata parcarea, se ajunge la 200. Iar in weekendurile lungi, cum ar fi cele de Paste, Craciun s.a., situatia este si mai critica.
Pentru gasirea celor mai decente solutii de odihna pentru soferi si pentru a descuraja practica efectuarii pauzei saptamanale in cabina, autoritatile din Germania intentioneaza sa faca in asa fel incat un weekend in camion sa devina foarte scump. De exemplu, daca un sofer si-a facut in saptamana anterioara pauza saptamanala scurta si este controlat si gasit in cabina – unde nu ar trebui sa se afle, deoarece nu mai poate face o noua pauza scurta, ci una normala, in care prezenta in cabina este interzisa – amenda este de 30 de euro/ora pentru sofer si de 90 de euro/ora pentru administratorul firmei. Deci se va ajunge la 1.350 de euro pentru 45 de ore pentru sofer si 4.050 de euro pentru administratorul firmei, si daca fapta nu a fost savarsita cu intentie amenda se reduce la jumatate.