În 2023, în analiza celor mai eficiente companii de transport marfă, efectuată de revista Tranzit, s-a luat în considerare și și indicatorul venit operațional/angajat. Astfel s-au putut detașa firmele care efectuează mai mult expediții sau alte activități pe lângă transport rutier de marfă: MS Special Projects & Transport, de exemplu, are cel mai mare venit per angajat în 2022 – 934.000 euro – fiind urmat în topul firmelor cu cele mai mari venituri/angajat de La Maritec (657.000 de euro/angajat), Polach Impex (639.000 de euro), Royal Trans, (511.000 de euro/angajat), Excelent Auto (484.000 EUR). Vos Logistics Bulk (430.000 de euro/angajat) Rozoti Prodcom (430.000 de euro/angajat), Anasped (362.000 de euro/angajat), Est Europa Expediții (351.000 de euro/angajat), Euro Team GB Spedition (308.000 euro/angajat). Majoritatea firmelor din top 10 după veniturile realizate per angajat sunt companii care au în mare parte activitate de case de expediții și care, deci, dau de lucru multor alte companii cu mulți angajați. Veniturile acestor firme acoperă, practic, și veniturile realizate de angajații subcontractorilor lor, care apar la acești expeditori drept cheltuieli.
Firmele care au mai multe camioane, dar fac și expediții, însă activitatea principală este de a efectua servicii de transport, realizează, firesc, venituri mai mici per angajat. De exemplu, Routier European Transport obține 198.000 de euro per angajat, Vio Transgrup, 176.000, Luscan Com, 156.000 și Filip, 141.000 de euro/angajat. Iar două din aceste firme, implicate în intermodal, practic are venituri mai mari din comisionare, pe tren intrând mai multe semiremorci decât șoferii necesari.
Logistic E van Wijk, Express Euroscan, Lancetti, Blue River București 78 sau Atlas Imobiliare, la care transporturile dețin ponderea veniturilor, obțin venituri operaționale în jur de 100.000 de euro/angajat. Între transport și expediții se situează Laguna Technology (139.000 de euro/angajat), Avis Trans (133.000), Ravitex (125.000) și Speed Line Impex (120.000).
Firmele care au și o pondere de logistică și distribuție, precum Maracana, obțin un venit per angajat foarte mic comparativ cu celelalte companii analizate, lucru normal dacă ținem cont de numărul mare de angajați în logistică și depozitare, cu venituri apropiate de minimum-ul pe economie: 49.000 de euro/angajat. O analiză extinsă a datelor financiare înregistrate de firme în 2022/2023 puteți citi în catalogul TOP Romanian Transport & Logistics Operators, distribuit gratuit abonaților revistei Tranzit.