Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Inmatricularile de vehicule comerciale au crescut cu 3,8% in primele patru luni

Potrivit ACEA, in aprilie 2017, vanzarile de vehicule comerciale au scazut semnificativ, cu 7,2%, cu un total de 181.434 de unitati, unul din motive fiind si sarbatorirea Pastelui in aceasta luna. Solicitarile s-au restrans pe toate segmentele, cu exceptia autobuzelor si autocarelor, in toate pietele majore din UE.
Anglia (-14,9%) si Germania (-11,8%) au inregistrat cele mai acute scaderi, in vreme ce Spania (-1%) si Franta (-0,4%) au ramas aproximativ stabile.
 

In primele patru luni ale anului, piata UE a crescut cu 3,8% – in ciuda rezultatului negativ din ultima luna – insumand 788.181 de noi vehicule inmatriculate. In aceeasi perioada, Spania (+14,5%) si Italia (+8,2%) au raportat cresteri puternice, urmate de Franta (+6,7%) si Germania (+2%), in vreme ce Anglia a scazut usor (-3,1% in aceste patru luni).
In aprilie, inmatricularile de vehicule comerciale usoare (pana la 3,5 t) noi au totalizat 148.185 de unitati, cu 7% mai putin decat in luna similara a anului anterior. Marea Britanie (-18,8%), Germania (-10,2%) si Italia (-10,2%) au inregistrat declinuri substantiale, in vreme ce Spania (+1,1%) si Franta (+0,5%) au avut cresteri modeste. Din ianuarie in aprilie, 653.025 de vanuri noi au fost inmatriculate in UE, cu 4,3% mai mult decat in perioada similara a lui 2016. Anglia (-4,9%) a fost singura piata majora care a inregistrat scaderi; Spania (+17,3%), Franta (+7,6%), Italia (+4,8%) si Germania (+3,6%) au raportat cresteri.
In aprilie 2017, segmentul de vehicule comerciale grele (HCV), de peste 16 t, a inregistrat un declin de 9,9% (24.096 de unitati noi). Majoritatea pietelor importante din UE au performat mai slab decat in aprilie 2016, in special Spania (-25,8%) si Germania (-20,2%). Pietele italiene (+12,8%) si engleze (+11%) au avut o evolutie foarte buna in aprilie. In primele patru luni, piata UE a crescut modest (+1,1%), totalizand 99.741 de unitati. Italia (+35,5%), Anglia (+6%) si Franta (+2,4%) au raportat cresteri in aceasta perioada, iar Germania (-25%) si Spania (-5%) au inregistrat scaderi pe acest segment.
In ceea ce priveste vehiculele medii si grele (MHCV), de peste 3,5 t, evolutiile au fost similare cu cele din sectorul vehiculelor grele, cu Italia si Marea Britanie raportand cresteri (ambele de 9,2%), in vreme ce Spania, Germania si Franta au inregistrat declinuri de 25,1%, 16,7%, respectiv 5,9%. Per total, piata UE pe acest segment a scazut cu 9,8%, comparativ cu aprilie 2016. In primele patru luni, 121.840 de unitati noi au fost inmatriculate in UE, cu 1,1% sub nivelul anului trecut. Ca si pe segmentul HCV, trei din cele cinci piete majore au raportat cresteri, in vreme ce in Spania si Germania cererile au scazut.
In aprilie 2017, 3.529 de noi autobuze si autocare, de peste 3,5 t, au fost inregistrate in regiune (+5%). Cererile au scazut in Franta, cu 147%, in vreme ce Spania (+70%), Italia (+6,4%), Anglia (+5,6%) si Germania (+3,2%) au postat cresteri. In primele patru luni, piata europeana de autobuze si autocare a crescut cu 6,3%, cu un total de 13.316 unitati. Numarul de inmatriculari a scazut doar in Franta (-17,2%), majorari inregistrandu-se atat in Italia (+43,3%) si Spania (+13,4%), cat si in Germania (+10%) si Marea Britanie (+9,8).

Articole similare

Ad