Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Viitorul logisticii: automatizarea inseamna mai rapid si mai sigur

Camioane care se conduc singure, depozite de marfa automatizate, sisteme de monitorizare a vehiculelor, drone, toate acestea reprezinta solutiile logisticii viitorului. Popularizarea acestor tehnologii va eficientiza circulatia bunurilor de larg consum la nivel global, care se va desfasura mai rapid si in conditii sporite de securitate.
In urmatoarea decada, transportul de marfa va suferi modificari uriase, date fiind globalizarea, influenta Internetului si a ritmului automatizarii, arata WebEye intr-o analiza realizata cu ocazia Supply Chain Day, sarbatorita pe 27 aprilie in Europa.
 

„Logistica viitorului va fi stimulata, de asemenea, de inovatii in alte domenii precum industria auto, unde lucrurile progreseaza catre dezvoltarea camioanelor fara sofer, a vehiculelor coordonate in retea si a livarilor cu drone.O alta tehnologie demna de luat in calcul este printarea 3D, a carei evolutie si adoptare pe scara tot mai larga ar putea scurta lantul de aprovizionare, cu efect direct asupra reducerii cheltuielilor de livrare. Dezvoltarea comunicarii M2M – machine to machine – va avea un impact benefic asupra automatizarii proceselor logistice la nivelul depozitelor iar serviciile de livrare vor fi mai punctuale si mai sigure cu ajutorul folosirii pe scara larga a sistemelor de suport pentru siguranta soferilor“, arata sursa citata. Potrivit WebEye, informatiile care pot fi extrase din sistemele aflate pe vehicule sunt tot mai relevante pentru activitatea in domeniul logisticii la nivel local si international. Intr-o lume in care accesul la date in timp real este tot mai la indemana, analiza acestor informatii si planificarea care decurge din ea pot fi un instrument util de marire a capacitatii de transport, de pilda, ca si de reducere a costurilor serviciilor. „Suntem acum intr-un moment in care, in loc sa facem inspectii manual primim alerte setate la momente predeterminate pentru a sti cand este necesar sa ducem vehiculul in service. Este posibil ca, in viitor, aceste alerte sa fie generate de status-ul de diagnostic al componentelor vehiculelor, astfel incat vom ajunge sa le ducem in service doar atunci cand este cu adevarat necesar sa inlocuim o piesa”, a spus Levente Gall, directorul general al WebEye Romania.

Articole similare

Ad