Daca in prezent sunt obligatorii, din doua in doua saptamani, minimum 45 de ore de odihna dupa cel mult sase zile de munca, noul Pachet Rutier propune minimum 24 de ore de odihna dupa cel mult sase zile lucratoare, optional, dar cu compensare de timp in urmatoarea perioada de odihna.
Acum, dupa o pauza saptamanala redusa, soferii trebuie sa ia o pauza saptamanala normala plus compensare de timp si adesea ei dorm in cabina in pauzele saptamanale normale, deoarece reglementarile din UE in aceasta privinta nu erau clare.
De acum inainte, soferii isi pot lua pana la doua perioade scurte la rand si la urmatoarea pauza saptamanala normala trebuie adaugata compensarea de timp. Si ei nu pot dormi in cabina in pauzele saptamanale normale, ci angajatorii trebuie sa achite cazarea.
Astfel, conducatorii auto isi pot planifica perioadele saptamanale de odihna intr-un mod care le permite sa petreaca mai mult timp acasa, exact cum doreau statele vestice.