Comisia Europeana a prezentat in 31 mai, in plenul Parlamentului European, prima parte a Pachetului Rutier „Europa in Miscare“ – un set de opt propuneri legislative si recomandari cu privire la viitorul pietei de transport din Europa.
Principalele elemente urmarite in modificarea regulamentelor 1071/2009 si 1072/2009 sunt eliminarea companiilor fantoma, reglementarea abotajului pentru a fi mai usor de verificat si introducerea unui regim de autorizare al companiilor care opereaza vehicule de sub 3.5 t pentru transportul de marfuri.
In cazul regulamentelor 561/2006 si 165/2014/UE, respectiv a propunerii de directiva de modificare a directivei 2006/22/CE, dar si a normelor speciale privind directivele 96/71/CE si 2014/67/UE se urmaresc imbunatatirea prevederilor privind repaosul saptamanal, uniformizarea sistemelor de clasificare a riscului intreprinderilor, includerea activitatii lucratorilor mobili in obiectivele de control, precum si clarificarea modului de aplicare a legislatiei privind detasarea lucratorilor in domeniul transportului rutier.
Pachetul legislativ va intra intr-o analiza detaliata la nivelul Ministerului Transporturilor pentru stabilirea rapida a pozitiei Romaniei fata de modificarile propuse, in special fata de aspectele sensibile, care ar putea genera dificultati pentru carausi sau pentru autoritatile de reglementare, licentiere si control. MT are in vedere consultarea cu toate statele membre din blocul estic si central, care au obiective generale comune cu ale noastre, astfel incat pozitiile acestor state sa fie similare in raport cu problemele majore.