Anul acesta au solicitat autoriza?ii CEMT multe firme noi, dar in acelasi timp au disparut si altele din anii trecu?i. „Numarul de solicitan?i a scazut de la 450 in 2016, la 400-410, anul acesta. In acelasi timp, pe rela?iile Austria si Rusia autoriza?iile CEMT au fost alocate mai bine celor care au avut nevoie si care au demonstrat ca stiu sa faca transport in aceste state. Cu toate acestea, inca nu se completeaza corect cererile si autoriza?iile sau nu se utilizeaza corect, dar in acelasi timp vedem o situa?ie mai buna decat in anii anteriori“, arata Eduard Ungureanu, consilier superior in cadrul MT.
Cererile noi de autoriza?ii CEMT s-au localizat mai mult in jude?ele Bihor si Timis, dar si in Iasi. „Cererea de CEMT-uri pentru vehicule Euro 6 a depasit cu mult asteptarile noastre. Astfel, daca anul trecut am avut 200 si nu le-am epuizat, anul acesta am dat deja 400 si nu am reusit sa acoperim toata cererea. A scazut insa cererea pentru Euro 4 si ne gandim serios daca in 2018 le mai acordam, pentru ca un CEMT Euro 4 face cat doua Euro 5 sau Euro 6. E mai bine sa gandim in perspectiva.“
Radu Szilagy (AADR) aminteste situa?ia privind stocul de autoriza?ii pentru Rusia si Turcia ca ter?a ?ara, deoarece contingentul de autoriza?ii alocate pentru 2017 se apropie de sfarsit. „Mai avem 966 de autoriza?ii de Turcia-ter?a din 4.500 de autoriza?ii primite pe tot anul, iar pe Rusia-ter?a mai avem 1.900 din 2800. Fa?a de 2016, in iunie, pentru Turcia mai aveam un stoc de Turcia-ter?a de 1.510 autoriza?ii fa?a de 966, iar pentru Rusia ter?a aveam 1.388 fa?a de 1.019, deci se inregistreaza o crestere a cererilor de autoriza?ii.“
Mai multe amanunte pute?i afla din numarul urmator al revistei Tranzit.