Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Basarabenii impun restric?ii, dar nici rusii sau turcii nu se lasa mai prejos

In Republica Moldova, de la 1 ianuarie 2017 a fost eliminata posibilitatea procurarii autoriza?iilor din frontiera. „Moldova era ultima ?ara din regiune care mai vindea autoriza?ii in frontiera, fiind astfel intr-o situa?ie inegala cu alte state la negocieri de contingente“, arata Ina Angheliuc, sef Direc?ie Rela?ii Interna?ionale si Protocol din cadrul Agen?iei Na?ionale de Transport Auto (ANTA), completand: „beneficiem de cote CEMT – 1.490 le utilizam numai pentru camioanele Euro 5 si mai mult, de 4-5 ani le refuzam pe cele pentru Euro 4, din cauza coeficientului de multiplicare, iar anul viitor probabil vom solicita si autoriza?ii Euro 6 -, dar si de autoriza?ii TRASECA si BSEC. Facem schimb de autoriza?ii cu 38 de state, si transport liberalizat cu Romania, Anglia, Turcia, Bulgaria, Armenia si Elve?ia.“
 

De cealalta parte, la 1 iulie va intra in vigoare regimul de autoriza?ie cu Federa?ia Rusa. „E consecin?a alegerii noastre de asociere cu UE. De la 1 ianuarie s-a stabilit la nivel interguvernamental o cota de 75.000 de autoriza?ii bilaterale tranzit si 750 autoriza?ii ?ara ter?a“, explica Angheliuc. Raman insa problemele mari cu Turcia. „In ultimii ani, aceasta a adoptat o politica agresiva, avand in inten?ie introducerea autoriza?iilor bilaterale si de tranzit.“
Mai multe amanunte pute?i afla din numarul urmator al revistei Tranzit.

Articole similare

Ad