Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cel mai bun an pentru Daimler Truck & Bus în România

Daimler Truck & Bus România a încheiat cel mai bun an din istoria sa, cu 2.400 de camioane noi înmatriculate și o cotă de piață de 25%, depășind chiar și rezultatele obținute în 2007, care a fost până acum anul record din punct de vedere al vânzărilor, cu 2.000 de unități. Rezultate bune au fost obținute și pe segmentul after-sales, mai mult de jumătate din camioanele noi vândute în 2023 fiind însoțite de contract de service, și nu orice fel de contract, ci Complete, cu acoperire totală a operațiilor de mentenanță, piese de uzură și chiar garanție extinsă. Daimler Truck & Bus vrea să își mențină poziția pe piața românească lansând la început de 2024 o nouă campanie de vânzare a Actros L, cu un preț de vânzare „imbatabil”, după cum afirmă reprezentanții companiei, datorită includerii unor pachete de eficiență și siguranță, alături de o finanțare specială și un contract de service Complete pe 4 ani.

Daimler Truck & Bus încheie încă un an în poziția de lider al pieței de camioane noi, atât pe segmentul transporturilor pe distanțe lungi, cât și pe cel al construcțiilor. Aproape 75% din camioanele vândute în 2023 au fost autotractoare pentru transport pe distanțe lungi, restul fiind autoșasiuri și autotractoare pentru construcții. De altfel, cele mai multe autoșasiuri comercializate în 2023 au fost destinate construcțiilor, fiind livrate doar câteva autospecializate. „Pentru 2024 se preconizează o creștere a procentului de livrări de camioane pentru construcții, depășind 25% din total, cât am înregistrat în 2023. Și asta, evident, fără să pierdem cotă de piață pe distanțe lungi”, a declarat Valeriu Zaharia, CEO Daimler Truck & Bus Romania

Astfel, Mercedes-Benz a livrat aproape 400 de autoșasiuri și autotractoare pentru construcții.

Mai mult de jumătate din vânzări au fost realizate cu clienți de flote, care au comandat minimum 20 de unități. Cea mai mare flotă vândută, de aproximativ 300 de unități, a fost către o firmă românească de construcții, iar a doua, de circa 60 de unități, către o firmă de închirieri de camioane de construcții.

„Pe distante lungi avem 3-4 flote mari de peste 50 de unități și două de distribuție națională de 30-80 de unități. Au mai fost livrate trei flote specializate pe transport de mașini, transport de ciment și de combustibil”, a adăugat Valeriu Zaharia.

O treime din camioanele Mercedes-Benz noi vândute în 2023 au fost comandate cu un an înainte, la finalul lui 2022 comenzile acoperind, practic, sloturile de producție până în mai 2023. Iar evoluția pozitivă de anul trecut se vede și în numărul de comenzi pentru 2024: 500 de unități, care acoperă producția pentru primele patru luni ale anului. Termenele de livrare în 2023 au fost în medie de 6 luni, iar în prezent s-a ajuns la 4-5 luni.

În ciuda anului dificil, Daimler Truck & Bus nu s-a confruntat cu anulări ale comenzilor.

„Au fost 4-5 cazuri ale unor clienți mai mici care au vrut să renunțe la comenzi, modelele respective fiind vândute imediat altor firme”, a precizat Valeriu Zaharia.

Anul trecut ponderea camioanelor Mercedes-Benz noi achiziționate la nivel european și aduse în România de firme de transport multinaționale a scăzut față de anii anteriori, fiind înmatriculate din surse externe circa 150 de camioane noi.

Focus pe aerodinamică, pentru o încadrare mai bună în Toll Collect

Ca urmare a creșterii taxelor de drum în Germania, spre finalul lui 2023 importatorul Mercedes-Benz a propus pieței de transport internațional camioane cu pachet aerodinamic – podea aerodinamică, fuste laterale, flapsuri, etc. – cu scopul de a reuși încadrarea lor în clasa a doua de emisii în sistemul Toll Colect.

Astfel, „cele mai multe camioane la care am putut schimba configurația și care au fost livrate la finalul lui 2023 și începutul lui 2024 au fost reconfigurate cu acest pachet aerodinamic”.

Multe eforturi pentru promovarea camioanelor electrice

În 2023 Daimler Trucks & Bus a înmatriculat 6 camioane demo electrice cu care a derulat mai multe teste dedicate la clienți, pentru a ușura obișnuința acestora cu noile tehnologii.

„Clienții sunt încântați de modelele electrice, dar ezită să cumpere, deoarece, pe lângă camion, sunt necesare și alte investiții precum stația de încărcare, infrastructura de la depoul propriu la client etc. De aceea, în prezent ne focusăm pe distribuție locală/regională de diferite produse, segment pe care activează și Blue River, care este până în acest moment singurul nostru client. Sperăm ca în 2024 să finalizăm discuțiile începute în 2023”, a declarat Valeriu Zaharia.

Pentru 2024 Daimler Truck & Bus își propune să aducă în România un eActros 600 prototip să fie testat de câtiva clienți-cheie care operează în domeniul transportului pe distanțe lungi și își doresc să experimenteze modelul de business care folosește autocamioane electrice care pot rula 500 km cu o singură încărcare.

„Intenția este ca transportatorii români să testeze capabilitățile acestui nou produs și să se pregătească pentru 2025-2026, când probabil că vom reuși să electrificăm câteva rute de transport internațional, evident, în paralel cu apariția infrastructurii de încărcare electrică publică, disponibilă în spațiile de odihnă pentru șoferii de camion”, a mai spus CEO-ul Daimler Truck & Bus România.

Autovehicule rulate: rezultate foarte bune pe o piață în scădere

După un an record pentru piața de autocamioane rulate, în 2023 s-a înregistrat o scădere importantă a vânzărilor la dealeri, ca urmare a prețurilor ridicate din prima parte a anului, care i-au determinat pe clienți să vândă pe cont propriu vehiculele rulate din parc, după ce au prelungit contractele buy-back cu încă 1-2 ani.

Cu toate acestea, DTBRO a reușit să vândă circa 800 de camioane rulate anul trecut, cu 400 mai puține față de 2022. Cele mai multe unități second-hand au provenit de pe piața europeană și doar câteva din trade-in, însă cel mai probabil situația se va schimba anul acesta.

Dobânzile mari scad atractivitatea leasingului operațional

În continuare creditul extern este modalitatea preferată de finanțare pentru camioanele pentru transport internațional, 70% din cele 2.400 vândute fiind contractate pe credit, în timp ce leasingul financiar a convins aproape un sfert dintre clienții Mercedes-Benz.

Dobânzile au crescut în 2023 până la 5,9-6,5%, astfel că finanțarea s-a scumpit mult în ultimii ani. Acesta este și motivul pentru care leasingul operațional s-a redus ca pondere în finanțarea practicată de Daimler Truck Financial Services, la sub 5%.

„Leasingul operațional este legat de o rată și o dobândă fixă pe durata contractului, ceea ce face ca această dobândă să fie fixată la un nivel foarte ridicat – undeva în jur de 8% – din cauza impredictibilității pe termen lung și temerii băncilor de a nu finanța sub costuri.”

Contracte de service… „4 ani fără griji”

În ceea ce privește contractele de service, Daimler Truck & Bus România a reușit anul trecut unul dintre cele mai bune rezultate din Europa, 58% din totalul camioanelor vândute fiind însoțite de contracte de service, astfel că 2023 a adus și o cifră de afaceri record în planul diviziei after-sales.

„Mai mult decât atât, 53% din camioane sunt vândute cu contractul Complete”, a declarat Valeriu Zaharia. „Din apetitul acesta pentru contracte de service pe care echipa noastră a reușit să-l construiască treptat, am decis să lansăm în 2024 un pachet 4 ani fără griji care să includă contractul de service Complete în vânzarea de camioane noi. Avantajul acestui pachet este că transportatorii pot plăti în rate egale, predictibile, fără să aibă vârfuri de costuri atunci când intră în service.”

Contractul vizează nu numai operațiile de mentenanță, ci și piesele de uzură (plăcuțe, discuri), incluzând și garanția extinsă, și este valabil în rețeaua internațională de parteneri autorizați Mercedes-Benz Trucks.

Oferta de finanțare din cadrul campaniei „Patru ani fără griji” este asigurată exclusiv de Daimler Truck Financial Services powerd by Raiffeisen Leasing, o finanțare în sistem credit, concepută în urma parteneriatului lansat la nivel internațional dintre Daimler Truck Financial Services GmbH și grupul Raiffeisen Bank International.

Astfel, până la finalul lui martie, clienții pot comanda camionul Actros L, în două variante de motorizare, cu pachet de service inclus timp de patru ani, la un nivel „imbatabil” de rată lunară, cu finanțare prin credit. În campanie sunt incluse două dintre cele mai des întâlnite modele Mercedes-Benz Actros L în rândul clienților: 1848 LS cu înălțime normală de cuplare și 1845 LSnrL varianta cu șasiu coborât, configurate cu cabina înaltă BigSpace și pachete de dotări premium pentru creșterea eficienței, siguranței și confortului.

Rețeaua de service Daimler Truck & Bus se extinde

Pentru 2024 rețeaua de service Mercedes-Benz se va extinde cu cel puțin patru centre noi de service de camioane, Daimler Truck & Bus având în prezent șapte aplicanți – din Cluj, Timișoara, București și Ilfov – cu care se poartă discuții pentru autorizare. Astfel, la finalul anului se preconizează că rețeaua de service Mercedes-Benz Truck & Bus din România se va extinde de la 24 de centre de reparații, câte sunt în prezent, la 28.

Deși asigurătorii au explicat creșterea polițelor RCA prin valorile mari ale daunelor la camioane, în rețeaua de service-uri autorizate Mercedes-Benz Trucks nu s-a constatat o creștere a reparațiilor pe daune, însă, ce-i drept, și „rulajul clienților a mai scăzut de la 140.000-150.000 km/an, acum 2-3 ani, la 100.000-120.000 km/an în 2023, adică undeva la 10.000 km/lună”.

Depozit propriu de piese de schimb pentru camioane la București

De curând Daimler Truck & Bus a deschis un depozit propriu de piese de schimb în CTP Dragomirești. Centrul dedicat pentru Daimler Truck&Bus va fi operat de Arcese și gestionat de personalul propriu.

„Ruperea de rețeaua de distribuție a pieselor pentru autoturisme a venit firesc, deoarece multe centre de reparații sunt dedicate pentru camioane și autobuze și nu mai putem folosi sinergiile de livrare cu Mercedes-Benz Cars. Cu noul depozit urmărim să creștem viteza de aprovizionare cu piese a partenerilor și, implicit, viteza de reparație pentru clienții noștri. În plus, stocul de piese va fi mai mare decât până acum”, a spus Valeriu Zaharia.

Livrările de piese către dealeri încep la 1 februarie. 

Articole similare