Noua generație Setra seria 500 (facelift) include 6 modele ComfortClass, 3 autocare de lux TopClass și un model etajat, disponibile într-o varietate de configurații și echipări.
Motoarele OM 470 (10,7 l) și OM 471 (12,8 l) sunt oferite în tandem cu transmisie manuală sau automatizată PowerShift. Puterea maximă disponibilă pentru modelele ComfortClass e de 476 CP, în timp ce autocarele TopClass pot beneficia de până la 510 CP. O atenție deosebită este acordată optimizării consumului, astfel că sistemul de control predictiv al trenului de rulare (PPC), oferit în standard, are acoperire de 95% pe toate drumurile din Europa. În plus, aerodinamica excelentă reduce rezistența la frecarea cu aerul (cd=0,33).
Sistemul de asistență activă la rulare ABA 5 este inclus în echiparea de bază la toate modelele. Acesta detectează obstacolele, inclusiv pietoni sau bicicliști (grație unui sistem mixt de camere și radar), emite semnale de avertizare și, la nevoie, frânează până la oprirea completă a vehiculului. Active Drive Assist 2, oferit opțional, include și mai multe funcții, combinând sistemele deja consacrate PPC și ACC. Un alt sistem nou de asistență este Driver Score, care oferă șoferului feedback constant, în timp real, pentru un stil de condus mai economic.
În 2023 a fost lansată și noua gamă MultiClass 500, care include 4 modele, cu lungimi de la 10,51 la 14,52 m, pe două și trei axe, ideale pentru aplicațiile de transport metropolitan, interurban, inclusiv școlar, pe distanțe medii și lungi.
Varietatea noilor Setra MultiClass 500 LE începe cu alegerea ușilor: dintr-o singură foaie, în două lățimi diferite, sau ușă dublă, atât în față, cât și la intrarea din mijloc. Interiorul este funcțional și primitor. Designul include pereți despărțitori din sticlă, de diferite înălțimi și modele, tapițerie de calitate, combinații armonioase de culori și scaune interurbane sau turistice. În funcție de aplicație se poate alege între 3 variante de cabină pentru șofer: Cockpit City (conform specificațiilor Asociației Companiilor Germane de Transport), Cockpit Basic City (oraș/metropolitan) sau Cockpit Basic (interurban). Dintre sistemele de siguranță amintim senzorii de ploaie, de lumină și frâna de parcare electronică, toate standard, plus lumină pentru marșarier și sistemul opțional de camere de luat vederi 360O. Pe lângă PPC, noile MultiClass 500 LE vor putea fi echipate opțional, din primăvara lui 2024, și cu Preventive Brake Assist 2, dezvoltat special pentru autobuzele folosite la servicii regulate.
MultiClass 515 LE este propulsat de motorul OM 936, de 7,7 l, în variantele de 299 și 354 CP, în timp ce S 518 LE, cu trei axe, vine cu OM 470, de 10,7 l, ce dezvoltă 394 CP. În funcție de model se poate opta pentru o cutie de viteze manuală, PowerShift sau cutiile automate Voith și ZF.
Cel mai bine vândut autocar Mercedes-Benz, modelul Tourismo, este disponibil în 5 variante de lungime, de la 12 la 14 m, cu posibilitatea alegerii între două cabine, Comfort Plus sau Basic Plus. Vehiculul este propulsat de motorul OM 470, de 428 sau 456 CP, împreună cu transmisie manuală sau robotizată, și beneficiază de cel mai complet pachet de sisteme de siguranță de pe piață, ce include ABA 5, alături de ESP, Sideguard Assist, Lane Departure Warning, asistență la frânare, sistemul de menținere constantă a vitezei la coborâre, controlul predictiv al trenului de rulare (PPC), Eco Driver Feedback și protecția la impact frontal (FCG).
Pentru transportul interurban, noul Intouro este oferit în variante între 10,7 și 13 m lungime, propulsate de motorul OM 936, de 299 sau 354 CP, în timp ce Intouro L, de 14,88 m, vine echipat cu motorul OM 470, de 394 CP. Autobuzul dispune de cele mai noi sisteme de siguranță și, în premieră pentru acest segment, poate fi echipat opțional cu ABA 5 și cu Sideguard Assist. Grație aerodinamicii îmbunătățite și reducerii greutății proprii a vehiculului cu 300 kg, consumul a fost redus cu până 3%. Înălțimea interioară a fost crescută la peste 2 m, iar împreună cu noua schemă de culori creează confort sporit pentru pasageri. Se pot alege scaune Inter Star Eco sau Travel Star Eco și agregate între 32 și 39 kW pentru climatizare.
În variantă hibridă, Intouro oferă o economie și mai mare de combustibil, de 3-4% față de versiunea diesel. Motorul electric suplimentar, de 48 V, acționează ca alternator în timpul fazelor de frânare și decelerare, transformând energia de frânare în electricitate. Aceasta este stocată și pusă la dispoziția motorului electric pentru a susține motorul cu combustie mai ales la demarare sau accelerare. Separat, este disponibil și Intouro K Hybrid, de 10,75 m lungime.
Pentru o exploatare optimă a autobuzelor, atât urbane, cât și interurbane, se recomandă încheierea de contracte de service OmniPlus On Uptime, care permit planificarea reviziilor și oferă diagnoză în timp util, astfel încât să se elimine defecțiunile neașteptate.