Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

MAN

MAN Truck & Bus este printre cei mai titrați producători europeni din ultimii ani, fiind deținătorul trofeului „Bus of the Year 2023”, pentru modelul Lion’s City E, dar și al două premii succesive la categoria „Coach of the Year”, cu modelele Neoplan Cityliner, în 2022, și MAN Lion’s Coach, în 2020.

MAN Lion’s City E impresionează prin design modern și nivel ridicat de confort. Autobuzul electric de 12 m lungime este propulsat de motorul amplasat central, deasupra axei spate, alimentat de 6 pachete de baterii, având capacitate totală de stocare de 480 kWh. Gama urbană va fi înnoită semnificativ în 2025, cu o nouă generație de baterii Li-ion NMC, mai multe opțiuni de încărcare și tren de rulare nou. Autonomia va ajunge la 430 sau chiar 500 km, cu 5 sau 6 pachete de baterii cu densitate crescută și capacitate maximă de stocare de 534 kWh pentru modelul de 12 m și 712 kWh pentru cel articulat. Lion’s City E poate fi echipat cu sistem MAN OptiView, cameră video pentru marșarier, ESP, cruise-control, sistem de asistență la viraj, monitorizare a presiunii în pneuri și senzori de lumină și de ploaie. Producătorul german și-a completat gama cu versiunea scurtă, de 10,5 m, propulsată de motorul electric de 160 kW, amplasat deasupra axei spate, cu raport de transmisie i=5,12. Vehiculul este configurat cu 28 de locuri pe scaune, inclusiv spațiu pentru cărucior, iar accesul la bord este facil, grație celor 3 uși duble.

MAN Lion’s Intercity LE 13, pentru aplicații de transport suburban sau urban, este echipat cu motor MAN D15, cu EfficientHybrid și sistem start&stop. Transmisia automată ZF EcoLife 2, cu retarder integrat, asigură schimbarea optimă a treptelor, menținând un regim de turații relativ redus, pentru consum cât mai mic de carburant. Pachetul de sisteme de asistență este similar gamei Lion’s City, iar vizibilitatea este asigurată de sistemul MirrorCam. Vehiculul, care are o capacitatea maximă de 102 pasageri, a intrat în producția de serie în 2023.

Modelul pe 3 axe, de 14,4 m și 127 de locuri, va fi disponibil din 2024. Deși pare greu de utilizat în aplicații urbane, noul Lion’s Intercity LE promite să fie foarte manevrabil, grație axei a treia viratoare, ce permite un diametru al cercului de viraj de 23,8 m. La interior, vehiculul va fi dotat cu scaune MAN Intercity Basic ori, la alegere, cu MAN City Comfort.

Odată cu dezvoltarea noului Intercity LE, toate modelele gamei, precum și autocarele MAN și Neoplan, vor fi echipate, din 2024, cu o platformă electronică nouă, sistem HMI (interfață om-mașină) modern și bord digital.

Lion’s Intercity LE 14 este propulsat de motorul MAN D1556 LOH, de 9 l, în variantele de 330 și 360 CP, cu un cuplu motor maxim de 1.400 și respectiv 1.600 Nm, oferit în tandem cu transmisia automată ZF EcoLife 2, cu șase trepte și convertor de cuplu. Funcția TopoDyn permite cutiei să se adapteze la gradul de încărcare al vehiculului și la topografie. Postul de lucru al șoferului este ridicat cu 120 mm comparativ cu modelul urban cu podea joasă, șoferul fiind la același nivel cu pasagerii. Volanul multifuncțional este un alt beneficiu opțional pentru șoferi, plus noua frână de parcare electro-penumatică, integrată în panoul de bord. Sistemul MAN OptiView de camere video care înlocuiesc oglinzile retrovizoare este disponibil și pentru Intercity LE, împreună cu un sistem 360O BirdView.

Pentru aplicații interurbane, Lion’s Intercity este un produs versatil, disponibil în 3 variante de lungime (între 12,28 și 13,25 m), pe două axe, cu două opțiuni de motorizare (D08 și D15) și 4 cutii de viteză, inclusiv ZF EcoLife 2.

Din familia autocarelor, MAN Lion’s Coach este echipat cu motorul D2676 LOH, de 430 sau 470 CP, în tandem cu transmisia robotizată ZF TraXon cu soft special TipMatic sau automată ZF Ecolife. Pachetul complet de sisteme de siguranță include ACC, ESP și EBA, alături de MAN EfficientCruise cu EfficientRoll, sistem de monitorizare a presiunii în pneuri, senzori de lumină și de ploaie, precum și camere video pentru marșarier și la ușa a doua. În plus, sistemele MAN Optiview și Bird View sunt disponibile opțional.

Neoplan Cityliner C beneficiază de un tren de rulare optimizat, grație echipării cu transmisia ZF EcoLife 2, cu retarder integrat și convertor de cuplu, în tandem cu motor MAN Euro 6E, de 510 CP și un cuplu motor maxim de 2.300 Nm. Designul exterior are la bază linii continue și dinamice, iar odată cu înlocuirea oglinzilor retrovizoare cu camere video coeficientul de aerodinamică a fost redus la 0,31. Vehiculul este foarte bine echipat din punct de vedere al sistemelor de asistență activă și pasivă și oferă tot confortul pentru pasageri.

Din familia Neoplan mai fac parte Tourliner C și modelul etajat Skyliner. Acesta din urmă este disponibil într-o configurație de lux, ce include scaune PremiumLine Business în aranjament 2+1, cu funcții de încălzire în perne și masaj încorporate, bucătărie complet utilată, o toaletă de dimensiuni impresionante, plafon de sticlă, sisteme de infotainment de ultimă generație și multe altele. În 2023 a fost lansată ediția aniversară Tourliner Diamond, echipată cu dotări de lux și cea mai nouă tehnologie MAN.

Autobuzele și autocarele MAN și Neoplan sunt comercializate pe piața românească de către distribuitorul MHS Truck & Bus.

Articole similare

Ad