Anadolu Isuzu are deja un portofoliu bogat de autobuze electrice și își propune pentru următorii doi ani completarea acestuia pe toate segmentele de transport. În plus, pentru 2025 a fost anunțată lansarea primului vehicul cu pilă de combustie pe hidrogen.
În 2023, constructorul turc a prezentat în premieră midi-autocarul electric Novo Volt, destinat aplicațiilor shuttle și traseelor pe distanțe mici și medii. La 7,3 m lungime, are o capacitate de 29 de locuri pe scaune sau 27 + cărucior. Vehiculul este propulsat de un motor electric de 320 kW, cuplat la axa Allison eGen Power 100S. Bateriile NMC, de 165 kWh, oferă o autonomie de până la 225 km.
Novo Volt este echipat cu ABS, ASR, ESC, ESP, AEBS, LDWS, asistență la plecarea din rampă, sistem de detectare a pietonilor și bicicliștilor, sistem de avertizare la coliziune plus frânare de urgență, sistem inteligent de asistență pentru șofer, monitorizarea unghiului mort, sistem de monitorizare a presiunii din pneuri, sistem de detectare a alcoolemiei șoferului ș.a., toate în configurația standard. Opțional, pot fi montate camera pentru mersul cu spatele și cruise-controlul.
În versiune diesel, gama Novo este propulsată de motoare Isuzu, de 190 CP. Special pentru piața europeană, au fost create configurațiile Standard și Ultra, în funcție de clasa de confort dorită.
Tot pentru aplicații turistice, Anadolu Isuzu propune autocarul Visigo, de 9,5 m lungime, având capacitate de 39 de locuri. Vehiculul poate fi dotat cu un motor Cummins de 244 sau 320 CP și este partenerul ideal pentru rutele pe distanțe medii și scurte, excursii sau tururi panoramice. Visigo dispune de pachet complet de sisteme de siguranță, ce include, printre altele, sistemul avansat de evitare a coliziunii Mobileye Shield PlusTM. Pasagerii Visigo beneficiază de un design interior plăcut și funcțional, cu scaune reglabile, ce au și opțiunea de culisare spre culoar. Capacitatea calelor de bagaje este de 5,5 m3.
Isuzu Grand Toro, de maximum 37 de locuri, este reprezentativ pe segmentul autocarelor de capacitate medie și se remarcă prin manevrabilitate ridicată, fiind dedicat transportului pe distanțe scurte și medii, precum și curselor shuttle. Oferind performanțe ridicate și avantaje reduse la emisii, în conformitate cu standardele Euro 6, Grand Toro este propulsat de un motor de 206 CP, la 2.300 rpm.
Turquoise este unul dintre cele mai populare autobuze marca Anadolu Isuzu. Vehiculul, de 33 de locuri, este propulsat de motorul de 190 CP și oferă condiții excelente de călătorie atât pentru transport interurban, cât și turistic, mai ales că poate fi configurat cu numeroase dotări opționale. Este echipat standard cu ABS, ASR, tahograf digital, preîncălzitor, aer condiționat și senzori de parcare.
Gama interurbană este reprezentată de autobuzul Interliner CNG, de 13 m lungime, două axe și o capacitate maximă de 63 de locuri + 4 scaune rabatabile. Vehiculul este dotat cu o ușă dublă la mijloc, este configurat pentru transport interurban – clasa a II-a – și dispune de o capacitate de depozitare de 7,5 m3 în calele de bagaje – cea mai mare din clasa sa. Interliner este propulsat de motorul Cummins de 320 CP, oferă o autonomie de 700 km și este compatibil și cu biogaz.
Pentru transportul urban, Anadolu Isuzu propune Novociti Volt și CitiVolt 12, ambele cu motorizare electrică. Prietenos cu mediul, Novociti Volt se remarcă prin costuri de operare reduse, oferind o atmosferă confortabilă de călătorie, mulțumită spațiului interior generos. Vehiculul are autonomie de până la 350 km, fiind dotat cu baterii de până la 268 kWh, iar sistemul de asistență pentru șofer privind stilul de conducere ajută la obținerea eficienței operaționale maxime în consumul de energie.
CitiVolt are un pachet de acumulatori de 230 kWh și autonomie de până la 300 km. Ambele modele dispun de sisteme inteligente de numărare a pasagerilor, monitoare, sisteme de detectare a atenției șoferului, etilotest, asistență pentru unghiul mort, Wi-Fi etc.
Cel mai bine vândut autobuz Isuzu în România, Citiport, are 12 m lungime și motor Cummins de 6,7 l, ce dezvoltă 204 CP, la 2.100 rpm. Vehiculul beneficiază de pachet complet de sisteme de siguranță, ce include EBS, intarder cu 3 trepte și asistență la plecarea din rampă. Cabina șoferului este separată de salonul pasagerilor printr-un perete despărțitor. Accesul la bord se face cu ușurință, Citiport fiind prevăzut cu funcție de îngenunchere la oprirea în stații.
Tot pentru transportul urban, modelul Citibus, de 9,5 m lungime, este propulsat de motorul Cummins de 4,5 l, ce dezvoltă 213 CP. Acesta este ideal pentru aplicațiile cu flux mic și mediu de pasageri, sau pe traseele cu străzi înguste, mai greu accesibile.
Constructorul turc oferă, din 2024, modelul Big.e, de asemenea, 100% electric, destinat aplicațiilor de distribuție urbană și „last mile”. Pe lângă un volum de 4 m3 și o capacitate de transport de până la 1.000 kg, Big.e are o autonomie de până la 150 km, cu trei capacități diferite ale bateriei. Big.e va fi oferit în două versiuni diferite, cu viteze maxime de 60 km/oră și 80 km/oră, și poate fi încărcat la o priză standard de 220 volți, la fel ca telefonul mobil, neavând nevoie de un wallbox dedicat.
În România, autobuzele Isuzu sunt disponibile prin importatorul oficial Anadolu Automobil Rom.