Numărătoarea inversă a început: Începând cu iulie 2024, toate camioanele, autobuzele și autocarele de turism nou înmatriculate în UE vor trebui să respecte reglementările din Regulamentul general de siguranță actualizat (GSR). Regulamentele sunt deja în vigoare pentru noile modele de vehicule începând cu iulie 2022. GSR impune o serie întreagă de sisteme de asistență pentru șoferi pentru a spori și mai mult siguranța rutieră pentru toate părțile implicate. În special, sistemele electronice de asistență pot contribui, pe cât posibil, la împiedicarea ca momentele de neatenție datorate oboselii, stresului sau distragerii atenției să aibă consecințe grave. De acest lucru beneficiază nu numai șoferii și pasagerii de camioane sau autobuze și autocare de turism, ci și toți ceilalți participanți la trafic care călătoresc cu mașina, cu bicicleta sau pe jos.
Cu sisteme de asistență precum Active Brake Assist 6, Active Sideguard Assist 2, Front Guard Assist, Active Drive Assist 3 sau Traffic Sign Assist, Daimler Truck îndeplinește cu prisosință aceste cerințe. Sistemele formează noul standard în toate variantele de vehicule și reprezintă o valoare adăugată suplimentară pentru eActros 600 și toate celelalte modele electrice cu baterii de la Mercedes-Benz Trucks, seria de modele Actros și aici și noua generație Actros L, seriile de modele Arocs, Atego și Econic, camioanele speciale Mercedes-Benz, precum și autocarele urbane, interurbane și de turism ale mărcilor Mercedes-Benz și Setra.
Rainer Müller-Finkeldei, șeful departamentului de dezvoltare a produselor Mercedes-Benz Trucks: “Regulamentul UE privind siguranța generală este un pas important către un condus fără accidente – “Viziunea noastră Zero”. Urmărim cu consecvență această cale de zeci de ani și acum stabilim noi standarde cu sistemele noastre îmbunătățite de asistență pentru siguranță. Și asta în vederea celei mai bune prevenții posibile a accidentelor, pentru a proteja șoferii și toți participanții la trafic.”
Accentul este pus pe toți utilizatorii drumurilor
În ultimii ani, conform cifrelor din baza de date CARE a UE, ocupanții autoturismelor, bicicliștii și pietonii au reprezentat împreună o medie de aproximativ 70% din totalul deceselor în accidente rutiere în care au fost implicate vehicule grele de marfă cu o greutate de 3,5 tone sau mai mare, ocupanții autoturismelor reprezentând aproape 50%.
12% dintre victimele accidentelor rutiere în astfel de accidente erau pasageri ai vehiculelor de marfă respective. În general, numărul de participanți la trafic uciși în aceste accidente a scăzut semnificativ în ultimii ani. Deși în 2011 se înregistrau încă 4.586 de decese în trafic în acest domeniu, această cifră a scăzut cu aproximativ 40 la sută, ajungând la 2.722 până în 2021, potrivit celor mai recente cifre ale Comisiei Europene. Aceasta corespunde la aproximativ 14 % din totalul deceselor în trafic din UE – un procent care a rămas mai mult sau mai puțin la acest nivel de ceva timp. Printre cele mai frecvente tipuri de accidente în UE se numără coliziunile din spate, în special la sfârșitul unui ambuteiaj, părăsirea involuntară a benzii de rulare, impacturile laterale în intersecții, coliziunile la întoarcere din cauza unghiului mort și accidentele cauzate de erori de depășire.