Pe 18 iulie, Mercedes-Benz Vans a prezentat la Cape Town (Africa de Sud) noul X-Class, primul pickup lansat de un producator auto premium. Prin Clasa X, Mercedes-Benz vine in intampinarea nevoilor moderne ale pietei, deschizand totodata acest segment de piata catre noi categorii de consumatori.
La lansarea pe piata, Clasa X are doua motorizari cu patru cilindri. Sistemul de propulsie diesel common-rail cu cuplu mare si cilindree de 2,3 litri este disponibil in doua variante – X 220 d, cu un singur turbocompresor, generand 120 kW / 163 CP, respectiv biturbo X 250 d, cu 140 kW / 190 CP.
Ambele modele diesel sunt disponibile cu volan pe stanga sau dreapta, cat si cu transmisie cu tractiune spate sau cu tractiune integrala. Datorita nevoilor foarte specifice ale pietei, in Dubai si Maroc modelul pe benzina X 200 de 122 kW / 165 CP este disponibil doar ca vehicul cu volan pe partea stanga, cu tractiune spate. Puterea este transferata printr-o transmisie manuala cu sase trepte. O transmisie automata cu sapte trepte este disponibila la cerere pentru modelele X 250 d si X 250 d 4MATIC de 140 kW / 190 CP.
Motorul diesel V6 cu cuplu ridicat va fi lansat la mijlocul lui 2018, asigurand un plus de agilitate pe teren accidentat. Acesta va genera 190 kW / 258 CP si un cuplu maxim de 550 Nm. Cu aceasta motorizare, X 350 d ocupa o pozitie de lider in segment. Modelul de top al Clasei X va fi echipat standard cu transmisie permanenta 4MATIC si transmisie automata cu sapte trepte 7G-TRONIC PLUS, cu padele, si functia ECO start/stop. Sistemul DYNAMIC SELECT este disponibil optional. Pana in prezent, includerea unui comutator al modului de rulare a fost rara in segmentul pickup-urilor. Aceasta tehnologie permite ca experienta de conducere sa fie adaptata dupa preferintele individuale – de la un confort relaxat pana la sportivitate. Exista cinci programe: Comfort, ECO, Sport, Manual si Off-road. Acestea modifica caracteristicile motorului, rapoartele transmisiei automate si functia ECO de pornire/oprire.
Lansarea pe piata europeana este programata pentru noiembrie, urmand, la inceputul lui 2018 Africa de Sud, Australia si Neua Zeelanda, iar in 2019 Argentina si Brazilia. Pentru ca noul model va fi produs in colaborare cu Alianta Renault-Nissan, productia pentru pietele din Europa, Australia si Africa de Sud va incepe in 2017 la fabrica Nissan din Barcelona (Spania), in vreme ce vehiculele pentru pietele din America Latina vor iesi de pe liniile de asamblare ale unitatii de productie din Cordoba (Argentina), incepand cu 2019.
Mai multe amanunte puteti afla din numarul urmator al revistei Tranzit.