Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piata de transport expres se afla in crestere, in ciuda tarifelor mici

Piata de transport expres se afla pe o traiectorie ascendenta in ultimii ani, in ciuda preturilor mici si a costurilor deloc de neglijat. Cu volume in crestere si investitii noi in flota si intr-o locatie noua, Atlas Imobiliare estimeaza ca va inchide anul cu o cifra de afaceri de 22 de milioane de euro, in crestere cu circa 20% fata de perioada similara din 2016.
 

Cel mai important nume pe segmentul de transport marfuri in regim expres are un parc propriu de 150 de utilitare, insa se bazeaza pe colaborarile exclusive cu transportatorii, motiv pentru care parcul auto total numara circa 410 vehicule, cele mai multe vehicule de 3,5 tone. In ultima perioada, flota de transport expres a crescut foarte mult, ceea ce a dus si la o presiune pe pret tot mai mare, in special din partea producatorilor, in opinia lui Hans Schuller, managerul Atlas, tarifele actuale fiind cu circa 30% mai mici decat cele reale. Cu toate acestea, volumele sunt tot in crestere, anul trecut compania deruland afaceri de 18,5 milioane de euro, in timp ce pentru finalul lui 2017 estimarile trec de pragul de 22 milioane de euro. „Ultimele luni am inregistrat cresteri substantiale, cu 16-17% mai mari fata de lunile similare din 2016. Ca si in cazul transportului greu, exista sezonalitate si aici, ianuarie este o luna foarte buna, in timp ce februarie este una proasta.“
In ceea ce priveste viitorul pietei de transport din Europa, prin prisma noilor masuri legislative implementate deja sau in curs de implementare, managerul considera transportul greu ca vizat de aceste masuri, nicidecum cel expres. Insa, cu toate ca legislatia este mai permisiva in cazul transporturilor cu masa mai mica de 3,5 t, sunt unele aspecte de care se lovesc si vehiculele companiei transilvanene, cum ar fi dovada evidentei timpului de condus in Germania sau legea salariului minim pe Austria, Germania si Franta. „De exemplu, in Germania exista niste formulare pe care soferii trebuie sa le aiba asupra lor prin care facem dovada evidentei timpului de condus. La fel in Austria, unde controalele s-au inmultit in ultimul an si unde trebuie sa raportam autoritatilor fiecare incarcare si descarcare, inclusiv cat timp estimam ca ramane masina pe teritoriul lor“, mentioneaza proprietarul Atlas.

Articole similare

Ad