Calea ferata a Rhinului va fi intrerupta pana pe 7 octombrie 2017 din cauza accidentului de la site-ul de constructie din Rastatt, iar logistica feroviara va suferi daune imense.
Din cele 200 de trenuri de marfa care merg de obicei zilnic in Valea Rinului in septembrie exista teoretic capacitatea de a redirectiona 150 prin Stuttgart-Singen, Brenner si Alsacia, conform administratorilor de infrastructura. Linia Vaii Rhinului este ruta principala pentru traficul intermodal in Europa. Aproximativ 50% din comertul intre Europa de Nord si Italia prin Elvetia este in mod normal efectuat pe aceasta axa. In prezent caile ferate de marfa pot gestiona numai 25% din traficul normal ce trebuie deviat prin Germania, Franta si Austria, iar volumul de redirectionat din acest segment de piata ajunge la mai putin de 15% din potential.
Lipsa mecanicilor de locomotiva in regiunea Brenner si Alsacia este principalul motiv pentru care aceste capacitati nu sunt folosite chiar si la trei saptamani dupa accident. Diferentele nationale ingreuneaza devierea liniilor in alte tari: de exemplu, vorbitorii de limba germana nu pot fi trimisi prin Franta. Nu exista nicio structura internationala de gestionare a crizelor in transportul feroviar, coordonarea zilnica intre administratorii infrastructurii nationale, cai ferate, terminale si operatori este extrem de lenta si ineficienta, astfel c? specialistii in domeniu sunt de parere ca sistemul european de logistica feroviara este cale sa se prabuseasca.
Terminale de transbordare din transportul intermodal de-a lungul coridorului Rin-Alpin sunt aglomerate cu containere si refuza sa accepte unitati suplimentare de incarcare, astfel ca intr-un mare numar de fabrici de la nord si sud de Alpi nu se mai face aprovizionare si a incetat productia, iar decenii de investitii in sistemul de calea ferata vor fi deteriorate sau distruse.
Pe traseele importante de transport de marfa nu exista suficiente rute alternative planificate care pot fi folosite cu usurinta in cazul intreruperilor de trafic si pentru multi experti de cale ferata nu este clar inca de ce nu a putut fi evitata sau redusa inchiderea totala a liniei prin construirea unei linii temporare de inlocuire imediat dupa eveniment.