Mercedes-Benz va prezenta in premiera la Busworld Kortrijk (20-25 octombrie 2017) autobuzul urban Citaro hibrid. Obiectivul inginerilor Daimler a fost de a obtine un vehicul eficient, nu foarte scump, care sa fie atractiv ca investitie si sa ofere o capacitate de transport comparabila cu cea a autobuzelor conventionale. Astfel, Citaro hibrid este mai greu cu doar 156 kg si diferenta in pretul de achizitie poate fi amortizata in doar patru ani, din economia facuta din exploatare.
Beneficiind de noua directie hidraulica controlata electric (Intelligent Eco Steering), Citaro hibrid reuseste obtinerea unei economii de combustibil de 8,5%. La decelerare, motorul electric functioneaza ca un generator si transforma energia eliberata la franare in putere electrica. Aceasta este stocata in supra-capacitori, astfel incat sa poata fi folosita de motorul electric atunci cand asista propulsorul cu ardere interna, in special la plecarea de pe loc. Motorul electric este pozitionat intre cel diesel si cutia de viteze automata si genereaza o putere de 14 kW, la un cuplu motor maxim de 220 Nm.
De remarcat faptul ca sistemul hibrid este disponibil pentru aproape toate modelele Citaro, in tandem cu motoarele OM 936 G (diesel) sau M 936 G (gaz natural). Un avantaj al autobuzului hibrid este ca toata reteaua electrica functioneaza pe tensiune de 48 V, similar autoturismelor hibride Mercedes-Benz.
Alaturi de autobuzul Citaro hibrid, tot pentru transport urban, constructorul german propune minibusul Sprinter City 45, cu capacitate de 22 de locuri. Pentru gama turistica, Busworld va fi prilejul ideal pentru prima aparitie publica a autocarului Mercedes-Benz Tourismo, dar si a double-decker-ului Setra S 531 DT, alaturi de modele S 516 HDH si S 511 HD (ultimul in configuratie speciala), precum si MultiClass business LE.