Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Focus pe reglementări: Cum evităm amenzile într-un an cu volume și tarife mici de transport?”

Reprezentanți ai autorităților centrale și locale (Ministerul Transporturilor, ISCTR, CNAIR, ARR, Vamă) sunt invitați să ofere informații despre:

  • Returnarea celor 13 bani/litru din acciza la motorină către transportatori – cine poate beneficia de această compensare, ce documente sunt necesare și cum putem evita respingerea solicitării de rambursare?
  • Controale ISCTR – încălcări grave, foarte grave, cele mai grave – neîntoarcerea camioanelor la 8 săptămâni, echiparea camioanelor cu tahograf inteligent până la 1 ianuarie 2025
  • Noi reglementări care vizează transporturile rutiere de mărfuri
  • Noile condiții de control CNAIR în frontiere – amendă rovinietă expirată, controale greutate/gabarit, controale autorizații transport transportatori extracomunitari
  • Controale la trecerea frontierelor/timpi de așteptare frontiere

DEZBATERE: Preț minim de referință în transporturi, impunerea unei clauze de combustibil cu ajustare obligatorie a tarifelor de transport la fiecare 3 luni, impunerea plății timpilor de așteptare la încărcare/descărcare care depășesc 2 ore, interzicerea șoferului să încarce/descarce camionul ș.a.

Alte subiecte abordate:

  • Ro eTransport
  • Viitorul polițelor RCA
  • Volume de transport vs. tarife 2024
  • Oportunități de colaborare România-Republica Moldova-Ucraina
  • DEZBATERE: Preț minim de referință în transporturi, impunerea unei clauze de combustibil cu ajustare obligatorie a tarifelor de transport la fiecare 3 luni, impunerea plății timpilor de așteptare la încărcare/descărcare care depășesc 2 ore, interzicerea șoferului să încarce/descarce camionul ș.a
  • Returnarea celor 13 bani/litru din acciza la motorină către transportatori – cine poate beneficia de această compensare, ce documente sunt necesare și cum putem evita respingerea solicitării de rambursare?
  • Controale ISCTR – încălcări grave, foarte grave, cele mai grave – neîntoarcerea camioanelor la 8 săptămâni, echiparea camioanelor cu tahograf inteligent până la 1 ianuarie 2025
  • Noi reglementări care vizează transporturile rutiere de mărfuri
  • Noile condiții de control CNAIR în frontiere – amendă rovinietă expirată, controale greutate/gabarit, controale autorizații transport transportatori extracomunitari
  • Controale la trecerea frontierelor/timpi de așteptare frontiere

Programul conferinței începe la 10:00 și se termină la 19.30 cu o cină festiva.

post-large-portrait
Iasi, 6 iunie
Hotel Unirea
Ad
Ad
Ad

Galerie Eveniment

Prezentări

Intro - Prezentare iasi 2024

Intro - Prezentare iasi 2024

Introdu parola:
Impact costuri CO2 Europa - Tranzit Iasi 2024

Impact costuri CO2 Europa - Tranzit Iasi 2024

Introdu parola:
Transporeon - Importanta digitalizarii si puterea datelor

Transporeon - Importanta digitalizarii si puterea datelor

Introdu parola:
EBV Finance presentation

EBV Finance presentation

Introdu parola:
ARR - cum recuperam cei 13 bani/litru din acciza la motorina

ARR - cum recuperam cei 13 bani/litru din acciza la motorina

Introdu parola:

Speakeri

Alina Mesinschi (avocat)
Remus Nistor (Wiass)
Alin Dicu
Catalin Chiriac (Safety Broker)
Gabriela Paun (EBV Finance)
Florin Gagea (ISCTR)
Catalina Adam (Safety Leasing)
Ovidiu Aiftincăi (ANSAR)
Ionut Sandu (Fortify Claims)
Geanina Gerea (Transporeon)
Eduard Roca (TRELO)
Claudia Barbu (smartdiesel DKV)
Augustin Hagiu (FORT)
Decebal Popescu (Smart Touch Technologies)

Program

09:00
Înregistrare participanți și Welcome Coffee +
10:30
PREZENTARE: Iașiul a crescut în topul firmelor de transport din România grație companiilor moldovenești.
Marilena Matei
10:45
PANEL: Proiectele de infrastructură atrag investiții în capacități moderne de producție și depozitare. Proximitatea de Republica Moldova și Ucraina crește atractivitatea investițiilor în zonă, însă încă este nevoie de fluidizarea punctelor de trecere a frontierei cu cele două țări. Vin bani europeni pentru modernizarea frontierelor.
În panel: reprezentanți ai Direcției Regionale a Vămilor Iași (Director General – Marius Costache), AITA (Administrator - Iulian Postica), Amedeo Neculce (Grup Feroviar Român), ai Agenției de Dezvoltare Regională Nord-Est CNAIR, Poliției de Frontieră, și reprezentanti ai Vămii din Republica Moldova
00:00
PREZENTARE: Autoritatea Rutieră Română (Mihai Cuciureanu): Cum recuperăm cei 13 bani/litru din acciza la motorină?
12:15
Alegerea service-ului și întreținerea atentă pot ajuta la eficientizarea costului/km
Eduard Roca, TRELO
12:30
DEZBATERE: Cum ne pregătim cursele/șoferii pentru a evita amenzile pe Pachetul Mobilitate?
Amenzi referitoare la întoarcerea șoferului în țară la 3-4 săptămâni şi, mai nou, pentru neîntoarcerea camionului în ţara de origine la 8 săptămâni. Explicaţii despre recentul control de la Anvers – avocați specializați pe transporturi, reprezentanți ai ISCTR/EuroRoute Control și ai ARR
Se înmulţesc cazurile de dumping social şi soferii români surprinşi că transportă droguri fără a avea cunoştinţă. – Avocat Alina Meşinschi, specializat în apărarea cauzelor legate de transporturile rutiere internationale.
13:05
PREZENTARE Inspecția Muncii (Inspector-șef Costel Grojdea) – Cum se controlează detașarea transnațională?
  • Cum se documentează corect plata remunerației minime în diferite state?
  • Este alocația de hrană obligatoriu să fie separate de indemnizaţia de detaşare? Cum se pregătesc controalele pe detaşare venite prin IMI?
  • Cum înregistrăm în Revisal detașarea transnațională?
13:40
Prânz
14:40
PANEL COST/KM: Calculul corect al costului/km: o combinație de date precise și anticipare
Intro moderatori Marilena Matei și Decebal Popescu
14:50
Geanina Gerea, Transporeon: Importanța digitalizării și puterea datelor
  • Cum te asiguri că citești datele relevante pentru fiecare business/fiecare client și cum interpretezi datele? Cum poți face asta foarte rapid ?
  • Cum trebuie să fie firma organizată, ce poziții/joburi nu trebuie ignorate în structura companiei pentru a asigura flow-ul de informații și cât de importantă este stabilirea unor proceduri pentru activitatea unei firme de transport?
  • Ce procent din beneficiarii care folosesc platforma Transporeon sau din beneficiari în general plătesc în plus pentru depășirea unui interval decent de 2-3 ore peste ora programată pentru încărcare/descărcare?
15:05
Claudia Barbu, smartdiesel DKV: Taxele de drum cresc serios costurile de transport. Cum pot fi acestea diminuate?
  • Cu cât a crescut costul unui transportator român pentru o cursă România-Germania/România-Franța, România-Italia doar ca urmare a scumpirii taxelor de drum din Ungaria, Austria, Cehia și Germania?
  • Ce alte taxe urmează să crească în acest an?
  • Scumpirile la motorină se transpun în tariful de transport dar cu oarecare întârziere
15:20
Recuperarea inteligentă de accize și TVA face diferența dintre profit și pierdere
  • Cum e mai eficient să gestionăm procesul de recuperare a accizelor și taxelor de drum din țările europene?
  • Autoritățile fiscale din diferite țări fac eforturi pentru a face tot mai dificil procesul de rambursare a taxelor. Câți bani se pierd anual din nerecuperarea acestor costuri?
15:30
Ovidiu Aiftimoaiei de la ANSAR - Tahograful digital aduce un cost de 1% din venituri la final de 2024 pentru înlocuirea tahografelor cu unul inteligent de gen. a 2-a, care poate înregistra automat simbolurile de țară la trecerea frontierelor.
15:40
Consultant fiscal: Servicii gratuite pentru clienți, rareori luate în calculul costului/km: acceptarea încasării facturilor la 45-90 de zile și a unor timpi de așteptare la încărcare/descărcare mai mult de 2 ore
- ce costuri au aceste beneficii oferite clienților în mod obligatoriu și pe care aproape nimeni nu le ia în calculul costului/km și implicit al tarifului
15:50
Costurile de personal cresc încontinuu ca urmare a creșterii salariului minim și a aplicării reglementărilor de detașare transnațională
Concluzii - Decebal Popescu
16:00
PANEL: Măsuri legislative de protecție a transportatorilor împotriva abuzurilor beneficiarilor de transport: preţ minim de referinţă, interzicerea şoferilor să încarce/descarce marfa în/din camion, termene maxime de plată a facturilor de transport
În panel: Vasile Toma (Parlamentar PSD), Augustin Hagiu (FORT)
17:00
PANEL ASIGURĂRI: Ce schimbări aduce noua lege a asigurărilor ? Cum optimizăm prețul RCA?
Cătălin Chiriac, Safety Broker
17:10
Cum se abordează poliţa de asigurare CMR? CMR - o formalitate sau un element de cost care se poate transforma într-un avantaj competitiv?
Alin Dicu, Asko Assekuranz şi Remus Nistor, Wiass
17:30
Costul cu gestionarea daunelor poate fi externalizat cu rezultate bune în planul eficienței
Ionuț Sandu, Fortify Claims
17:15
Cocktail și networking (sponsorizat de Gribex Trans și Cricova)
19:30
Cină festivă
21:00
Concert Pavel Stratan

Parteneri Sortează după:

Trelo
Eurocleaner
Hankook
AIC Trucks
Daimler Truck
scania
CTE Trailers
renault trucks
iveco
EBV Finance
ids
Transporeon
trimble
Shell
schmitz
smartdiesel-dkv
Voltronas
Caldini
timocom
safe fleet
vialtis
Axxes
wiass
Inelo – Fire TMS
eurowag
Arobs
as 24
asko
translogistica
Eurogate
Safety Broker
Gribex Trans
Fortify
Renomia