Iulia Hribal (Atlas Express&Logistic) a aratat in cadrul Conferintei Anuale a Transportatorilor Express de Marfuri din Romania ca la finalul lui 2016 si inceputul lui 2017 compania a consemnat un declin din punct de vedere al tarifelor de transport, pe fondul competitiei prea puternice, in care unele firme „au tras preturile prea in jos“. Este, poate, unul dintre motivele pentru care Iulia Hribal a tinut sa sublinieze ca Atlas sustine licentierea masinilor de 3,5 t, despre care crede ca va aduce mai multa ordine pe piata. Dar de la mijlocul lui aprilie piata si-a revenit tocmai pentru ca „multi din acesti transportatori nu au reusit sa mentina nivelul de calitate cerut si au disparut, lasand loc pentru ceilalti“.
Reprezentanta companiei din Alba Iulia estimeaza ca pana la finalul lui 2017 si in 2018 piata de transport express se va echilibra, preturile vor fi „relativ normale, nici extrem de mici, dar nici extrem de mari“, iar industria automotive, mai ales datorita investitilor foarte mari pentru producerea de autovehicule electrice, va continua sa fie principalul sustinator al dezvoltarii acestui segment de transport.
Atlas are 150 de masini de 3,5 t, sase camioane de 7,5 t si trei de 12, 15 si 18 t, la care se adauga circa 250 de vehicule subcontractate, „monitorizate 24/24 printr-un sistem unic. Prin aceste servicii incercam si cred ca am reusit pana acum sa ridicam la un nivel foarte bun calitatea serviciilor noastre“. Compania nu ofera doar transport express, ci si depozitare la temperatura controlata, iar in 2018 va deschide in Alba Iulia un centru logistic pentru marfuri generale. In plus, la certificarile ISO 9001, 14.001 si 28000 pe care le are deja se va adauga TAPA, pentru securitate ridicata, deoarece „vrem sa ne focalizam si pe acest gen de transport, care implica o monitorizare mai ridicata decat ce oferim noi acum“.
Din 2017 compania are si trei puncte de lucru in Spania, Germania si Portugalia, iar printre tintele sale pe termen scurt si mediu se numara si aducerea acestora la un nivel acceptabil de profitabilitate. In plus, se doreste extinderea serviciilor spre transport maritim si feroviar.