Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportatorii polonezi cer finanţare pentru înlocuirea tahografelor

La începutul lunii aprilie, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii din Polonia a cerut sprijinul altor ministere în ceea ce privește posibilitatea de a obține finanțare, inclusiv din fonduri ale Uniunii Europene, care ar putea fi folosită pentru înlocuirea parcului de vehicule grele de marfă cu cele mai ecologice și mai prietenoase cu mediul, precum și pentru ca transportatorii rutieri să își înlocuiască tahografele cu dispozitive de ultimă generație. Introducerea unor eventuale soluții legate de posibilitatea de subvenționare a schimbului de tahografe va depinde de volumul fondurilor disponibile.

Companiile de transport rutier internațional trebuie să efectueze înlocuirea tahografelor analogice sau digitale cu unele inteligente de generaţia a doua până la sfârșitul acestui an. Autovehiculele echipate cu tahografe inteligente de prima generație (G2V1) au răgaz până pe 18 august 2025.

Industria transporturilor din Polonia se teme că nu va putea face față costurilor acestei operațiuni și a apelat la guvern pentru o subvenție. Pe 19 martie, președintele ZMPD, Jan Buczek, și președintele Asociației patronale Transport și Logistică Polonia, Maciej Wroński, au adresat un apel comun ministrului infrastructurii, Dariusz Klimczak, privind subvențiile pentru înlocuirea tahografelor.

Se estimează că înlocuirea tahografelor îi costă pe transportatori 1% din venituri.

Prețul mediu de instalare a unui nou tahograf în vehiculele rulate costă cca. 5.000 PLN (1.160 euro). În situația actuală, cu volume mici de transport şi preţuri la limita acoperirii costurilor, suportarea unei astfel de cheltuieli de către companii va deteriora și mai mult starea transportului rutier polonez. Se estimează că în Polonia există peste 300.000 de camioane implicate în traficul internațional, astfel încât costul înlocuirii echipamentelor cu tahografe inteligente de a doua generație (G2V2) va ajunge la cel puțin 1,5 miliarde de zloţi . Veniturile industriei transportului rutier internațional sunt estimate la 150 de miliarde de zloți, astfel încât companiile vor trebui să aloce 1% din venituri pentru a-și adapta echipamentele la noile cerințe ale UE. Marja obișnuită în transportul internațional este de 2-4%, iar anul trecut și anul acesta au fost şi mai slabe. În plus, timpul de înlocuire este foarte scurt și, având în vedere că în acest an marja companiilor de transport rutier de marfă ar putea oscila în jurul valorii de 1%, operațiunea reprezintă o povară grea pentru situaţiile financiare ale companiilor. Multe dintre ele vor avea dificultăți în a înregistra profit în acest an.

Articole similare

Ad