Daimler Truck își propune să ating ținta de a produce camioane cu zero emisii și de creștere a siguranței rutiere prin combinarea propulsiei electrice pe baterii și a tehnologiei de conducere autonomă integrată – într-un singur autotractor, Freightliner eCascadia.
Prototipul se bazează pe un Freightliner eCascadia electric pe baterii în serie este echipat cu software-ul de conducere autonomă Torc și cu cea mai recentă tehnologie de senzori și calculatoare care să asigure un nivel de autonomie de nivel 4. Torc Robotics este filiala independentă a Daimler Truck pentru tehnologia de conducere virtuală autonomă. Deși este încă un proiect de cercetare și de inginerie avansată, vehiculul autonom are potențialul de a evolua într-o platformă modulară, scalabilă, pentru o utilizare flexibilă în diferite aplicații de transport rutier, cu propulsii diferite. Scopul este de a oferi clienților posibilitatea de a alege vehiculele potrivite pentru nevoile lor specifice de afaceri și de transport.
Joanna Buttler, șefa grupului Global Autonomous Technology Group din cadrul Daimler Truck, a spus: „Împreună cu Torc, facem progrese semnificative în vederea introducerii camioanelor autonome în SUA până în 2027. Deși vizăm camioanele autonome cu tehnologie de propulsie convențională pentru această primă lansare pe piață, privim întotdeauna mai departe în viitor. Vom folosi o abordare iterativă pentru dezvoltarea, testarea și optimizarea tehnologiei autonome-electrice, explorând în același timp cele mai promițătoare cazuri de utilizare în colaborare cu clienții noștri de flote.”
Specificații tehnice: Îmbinarea a ceea ce este mai bun din ambele lumi
Freightliner eCascadia, liderul din industrie în materie de vehicule electrice cu baterii a intrat în producție în 2022 și a ajuns acum la 6 milioane de mile în condiții reale în peste 55 de flote din Statele Unite Acest camion de clasa 8 cu emisii zero este conceput pentru a oferi o productivitate optimă pentru flotele care doresc să treacă la tractoare eficiente, cu emisii zero. Bateria poate fi reîncărcată până la o capacitate de 80% în doar 90 de minute. Sunt disponibile mai multe opțiuni de baterie și axă de tracțiune, care oferă o autonomie tipică de 155, 220 sau 230 de mile, în funcție de configurația specifică. Freightliner eCascadia este echipat cu trenul de rulare exclusiv Detroit ePowertrain, care oferă performanță, eficiență și fiabilitate Pentru un plus de siguranță pe șosea, eCascadia vine, de asemenea, echipat standard cu suita de sisteme de siguranță Detroit Assurance, inclusiv Active Brake Assist 5.
Pentru prima dată, setul de senzori autonomi și puterea de calcul, testat în prezent pe modelul Cascadia diesel autonom, este împachetat pentru a se potrivi configurației mai mici a cabinei de zi a modelului eCascadia electric pe baterii. Pentru a asigura o răcire adecvată, echipa de ingineri de la Daimler Truck North America a dezvoltat un prototip avansat de răcire cu aer pentru unitatea de calcul, poziționată eficient între scaunele șoferului și pasagerului. Un software personalizat oferă sistemului autonom interfețe de control și feedback cu privire la starea vehiculului. Capacul barei de senzori proiectat în cadrul companiei, care încorporează camere, senzori lidar și senzori radar, îmbunătățește performanța aerodinamică, oferind în același timp o mai bună protecție împotriva deteriorării și murdăririi. Patru baterii suplimentare de 12 V oferă suficientă energie de înaltă tensiune pentru a asigura o funcționare neîntreruptă și o eficiență și siguranță sporite.
Prototipul autonom eCascadia oferă o imagine a viitoarelor cazuri de utilizare autonomă, inclusiv a rutelor mai scurte și repetabile, cu utilizarea unei infrastructuri cu emisii zero. În funcție de aplicație, viitoarele camioane autonome ar putea fi, de asemenea, alimentate cu tehnologii de propulsie pe bază de hidrogen.
În aplicația hub-to-hub testată în prezent, intenția camionului este de a conduce în mod autonom între centrele de marfă de-a lungul coridoarelor de autostradă din SUA. Prin identificarea sinergiilor dintre emisiile zero și infrastructura autonomă într-un scenariu viitor, infrastructura de încărcare și centrele de marfă autonome ar putea fi combinate pentru a încărca simultan, sporind și mai mult eficiența pentru transportatori. Daimler Truck a subliniat că va profita de oportunitatea de piață extrem de scalabilă și profitabilă pe care se așteaptă să o ofere conducerea autonomă și că se așteaptă ca transportul rutier autonom să genereze venituri de 3 miliarde de euro și un EBIT de peste 1 miliard de euro încă din 2030.