Parlamentul European a convenit asupra unor norme îmbunătățite ale Directivei privind greutățile și dimensiunile, care asigură o mai bună egalitate între camioanele și autobuzele cu emisii zero și cele cu motoare diesel.
Termenul din 2030 pentru atingerea celor mai ambițioase obiective de decarbonizare din lume pentru camioane și autobuze se apropie cu pași repezi. În timp ce producătorii de camioane și autobuze își intensifică producția de vehicule cu emisii zero, clienții trebuie să fie capabili să le exploateze într-un mod la fel de profitabil ca și modelele cu motoare diesel.
„Normele existente privind greutățile și dimensiunile nu mai sunt adecvate scopului și, de fapt, penalizează vehiculele cu emisii zero, care sunt, de obicei, mai grele”, a declarat Thomas Fabian, responsabil principal pentru vehicule comerciale la Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). „Creșterea greutății cu patru tone și creșterea cu o tonă a axei, convenite de Parlament, vizează amândouă să corecteze dezechilibrul cu modelele diesel, dar sunt necesare ajustări suplimentare.” În contextul în care cursa pentru decarbonizarea camioanelor și autobuzelor se accelerează, timpul de implementare redus la un an pentru statele membre reprezintă, de asemenea, o îmbunătățire semnificativă. Producătorii europeni de camioane și autobuze îndeamnă acum statele membre să avanseze rapid în acest dosar.