Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tarife în creștere de la Paris la Madrid și în scădere de la Madrid la Paris

Tarifele de transport rutier de marfă între Paris și Madrid

Indicele european al tarifelor de transport rutier de marfă realizat de Upply, Ti și IRU (Upply – Market insights) arată că în primul trimestru din 2024, pe ruta de la Paris la Madrid, tarifele din contracte au crescut cu 0,3% față de trimestrul anterior, până la 1.688 de euro (1,33 de euro/km), și cu 9,1% față de perioada similară a anului precedent. Iar tarifele spot au crescut cu 6% față de trimestrul anterior, până la 1.871 de euro (1,47 de euro/km), și cu 18,4% față de primul trimestru din 2023.

Pe sensul celălalt, dinspre Madrid spre Paris, tarifele de transport pe bază de contract au scăzut cu 2,5% față de trimestrul anterior, până la 1.503 euro (1,19 euro/km), și cu 3,5% față de anul anterior, iar cele spot au scăzut cu 3,9%, respectiv 17,1%, până la 1.457 de euro (1,15 euro/km)/

Diferența dintre tarifele spot și cele din contracte a crescut pe ambele sensuri: de la Madrid spre Paris primele sunt cu 3,2% mai mici (în trimestrul anterior diferența era de 1,8%), iar de la Paris spre Madrid primele sunt cu 10,8% mai mari (în trimestrul anterior diferența fusese de 4,8%, dar de atunci au crescut mult tarifele spot).

Tarifele pe cele două sensuri continuă să difere ca urmare a diferențelor dintre cererea din Franța și cea din Spania. Cererea de bunuri continuă să se consolideze în Spania, datele OECD din februarie 2024 arătând că economia acestei țări a crescut mai repede în 2023 decât în toate cele 38 de țări OECD, cu excepția a două. Consumul spaniol rămâne stabil, volumele de retail ajustate sezonier arătând o creștere de 0,5% în primul trimestru din 2024. Redresarea turismului a fost un factor-cheie care a determinat creșterea cererii, această activitate crescând cu 6,9% în 2023 și așteptându-se să atingă niveluri cu 2,5% peste 2019 în 2024, ceea ce probabil va continua să încurajeze activitatea și cererea de bunuri din Spania. Producția industrială adaugă și ea mai multă presiune asupra tarifelor de transport, ea fiind cu 0,7% mai mare decât în trimestrul anterior și, în cazul autovehiculelor, de exemplu, mai mare cu 2,0% față de trimestrul anterior și cu 6,0% față de perioada similară a anului anterior. Pe de altă parte, tarifele pe sensul celălalt, dinspre Madrid spre Paris, au scăzut din cauza cererii care continuă să fie slabă în Franța și din cauza estimărilor mai slabe pe termen lung privind producția din partea industriei franceze, care reduc tarifele de transport pe bază de contract. Retailul din Franța a scăzut în primul trimestru din 2024 cu 15,2% față de ultimul trimestru din 2023, iar volumele de comerț cu amănuntul ajustate sezonier au scăzut cu 0,4%, indicând faptul că activitatea de consum este încă în scădere în Franța și va continua să fie așa în 2024, câtă vreme cercetările efectuate de ONEY sugerează că 70% dintre consumatorii francezi intenționează să continue să scadă cheltuielile. Cu toate acestea, se vede o ușoară îmbunătățire față de 2023, deci e posibil ca presiunea descendentă să se diminueze și asta să ducă la scăderi mai mici ale tarifelor de transport spot.

Articole similare

Ad