Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Aplicatii 100% personalizate

Producatorul turc de aparatura electrocasnica Arcelik, membru al grupului Koç – din care face parte si Arctic – a apelat la solutiile furnizate de Ortec pentru a putea tine in frau distributia catre cei 2.500 de dealeri pe care ii are doar pe piata din Turcia. Aplicatiile pentru care s-a optat au fost personalizate si adaptate atat caracteristicilor produselor distribuite, cat si conditiilor de drum, tinandu-se cont si de amplasarea geografica a dealerilor.


Grupul Koç este unul din liderii de piata din Turcia pe mai multe segmente si furnizeaza 7% din produsul intern brut al tarii si 9% din exporturi. Activitatea grupului se concentreaza pe automotive, finante, sectorul energetic, distributia de produse petroliere si productia de aparate electrocasnice. Pe acest segment, Arcelik, una din companiile importante ale grupului, este liderul de piata in Turcia, cu o cota de 50%. Compania are 11.000 de dealeri si puncte de after-sales. Printre firmele din consortiul turcesc se numara si Beko, Grunding si Arctic. In 2010, profitul grupului a crescut cu 23% si s-au creat 5.000 de noi locuri de munca.
Arcelik furnizeaza o gama larga de produse, principalele fiind electrocasnicele si televizoarele, insa pentru a satisface cererea clientilor s-a orientat si catre electrocasnice de dimensiuni mici, incalzitoare si componente. Compania este prezenta la nivel global in mai mult de 100 de tari si are unitati de productie in patru state: Turcia, China, Romania si Rusia.

Complexitatea cere eficientizare
Pentru optimizarea activitatii de distributie a produselor in Turcia, compania a optat pentru mai multe aplicatii furnizate de Ortec, printre care OTD (Ortec Transport&Distribution), OMR (Ortec Map&Route) si OLD (Ortec Load&Design).
Pentru aceste solutii s-a optat pentru transportul pe piata locala, mai ales ca 50% din productie este distribuita intern catre 2.500 de dealeri.
"Avem cinci puncte de productie si 10 depozite de distributie. Principala problema a fost reprezentata de dealerii care sunt localizati peste tot in Turcia si catre care trebuia sa se faca distributia din aceste depozite", a spus Hülya Ovali Yldirim, project leader Arcelik.
In medie, pentru distributia pe piata locala sunt necesare 400-500 de camioane, de patru tipuri diferite. Distributia este realizata cu date operationale, dupa colectarea comenzilor de la dealeri, in functie de distanta, fie in aceeasi zi, fie in ziua urmatoare.
Toti acesti factori au condus la decizia de implementare a solutiilor de optimizare. Initial, implementarea s-a realizat intr-un singur depozit, ulterior fiind finalizata in toate celelalte.

Articole similare

Ad