Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DAF indică o creştere a cotei de piaţă la nivel global. Piaţa în 2024, în scădere masivă.

În cadrul conferinţei de presă susţinute la Transpotec Logistic & Next Mobility Exhibition, târg care a avut loc luna trecută la Milano, DAF Trucks a evidențiat faptul că toate piețele globale pe care le deservește compania mamă americană PACCAR Inc. a înregistrat modele de creștere pozitivă a vânzărilor de camioane cu masa totală maximă autorizată de peste 16 tone. Prin intermediul mărcilor sale de camioane Kenworth, Peterbilt și DAF, în perioada 2019-2023, cota sa de piață a crescut treptat în Europa la peste 16%, la 25% în Australia și acum aproape de 30% (de la 25%) în America de Nord. Cea mai mare creștere a prezenței sale în vânzări a fost obținută în America de Sud, unde înregistrează o cotă de piaţă de 7%, în creştere de la 3%. Producția sa de camioane a rămas constantă în Europa în ultimii ani, situându-se în jurul a 55.000 de unități.

Cifrele totale ale producției PACCAR la nivel mondial au depășit anul trecut 204.000 de unități, în creștere de la 186.000 în 2022. Principalii indicatori economici europeni evidențiați au fost PIB, care a crescut cu puțin peste 1%, rata dobânzii medie s-a situat la 4% (de la jumătatea anului 2022), iar prețurile spot pentru transportul rutier de marfă, cât și sumele încasate de Germania din taxa de drum au scăzut într-o oarecare măsură din 2022.

Piața europeană de camioane, în termeni de volum, a atins un vârf de aproape 400.000 de unități (autovehicule cu masa totală de peste 6 t), iar indicatorii actuali arată că are loc o încetinire a vânzărilor și că 2024 s-ar putea încheia cu livrări mai mici cu 50.000 de camioane noi faţă de 2023. Interesant este că, în ultimii ani, s-a înregistrat o creștere procentuală mică în segmentele de 6-16 tone, segment din care fac parte camioane care deservesc, de obicei, sectoarele de livrări urbane.

DAF a început în 2021 parcursul său în oferirea de camioane cu emisii de CO2 mai mici cu gama de vehicule grele de nouă generație XF/XG/XG+ și XD și apoi cu cea mai recentă ofertă electrică, care intră în producție anul viitor. Până în 2027, obiectivele privind nivelul de emisii Euro 7 pentru motoare diesel vor fi îndeplinite, odată cu cea mai recentă extindere a programului BEV și noile platforme care vor găzdui vehiculele hibride și tehnologia hidrogenului (până în 2030). Transpotec, târgul de transport şi logistică desfăşurat la Milano la începutul lunii mai, a acoperit șase hale, în care au fost expuse o gamă extinsă de camioane, camionete, remorci, autobuze și produse și servicii conexe.

Articole similare

Ad