Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un nou model de autobuz electric se produce în Ungaria

Credobus Electronell este cel mai nou model de autobuz electric, dezvoltat și fabricat în Ungaria de către Kravtex-Kühne Group, din Mosonmagyaróvár și Győr (Ungaria). Compania a produs deja peste 3.000 de autobuze și spune că este gata să electrifice transportul public din Ungaria cu noul său produs.

Electronell 12 este disponibil în două variante, pentru transport urban și suburban și este unul dintre cele mai ușoare autobuze electrice din clasa sa, greutatea proprie fiind – conform producătorului – de doar 11 tone. Avantajul de greutate de cel puțin două tone în comparație cu un model convențional face posibilă instalarea unui pachet mai mic de baterii, autonomia-țintă de 300 de km fiind atinsă cu trei pachete de baterii în loc de patru. Construcția uşoară a Credobus se bazează pe o structură de cadru metalic și este aproape complet reciclabilă. Greutatea redusă este asigurată de optimizarea șasiului și a punților.

Designul Low Entry a făcut posibilă plasarea a două din trei baterii sub podea, oferind un centru de greutate scăzut. Versiunea solo este proiectată cu o configurație de 2-2-2 uși, cu un aranjament interior potrivit atât pentru aplicații urbane, cât și suburbane.

Stocarea energiei se face în baterii NMC de a treia generație, răcite cu lichid și furnizate de BorgWarner (Akasol). Acumulatorul are o capacitate totală de 294 kWh și poate fi încărcat în două ore cu 150 kW. Motorul electric Voith montat central are un vârf de vârf de 410 kW și o eficiență maximă de 97,3%. Sistemul de management termic al pompei de căldură este furnizat de Eberspächer, servopompa electro-hidraulică de DANA și compresorul acţionat electric de Knorr-Bremse. Cu sistemele de asistență a șoferului marca ZF, bazate pe radar și senzori de cameră, Electronells va respecta GSR (Regulamentul general de siguranță al Uniunii Europene). Primul Credobus Electronell de 12 m lungime este deja testat în orașului maghiar Győr. Versiunea articulată, de 18 m, urmează să fie gata în a doua jumătate a anului.

Articole similare

Ad