Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Polonia ar putea scoate soferii de la categoriile sociale platite cu diurna

In urma cu o saptamana a avut loc la Berlin o conferinta pe tema “conflictului Est-Vest” in transporturi si despre modificarea pachetului rutier, astfel incat soferii est-europeni sa primeasca aceleasi salarii ca si soferii angajati in vestul Europei.
Una dintre noutatile cele mai surprinzatoare comunicate cu ocazia conferintei a fost ca presa poloneza a anuntat intentia ministerului transporturilor din aceasta tara de a introduce o lege care sa nu mai trateze cursele de transport international de marfa ale soferilor ca deplasari in interes de afaceri, ci mai degraba ca trimitere a soferilor la munca in alta tara (detasare), cu intentia vadita de a elimina plata cu diurna a soferilor profesionisti.
 

Vestea este surprinzatoare cu atat mai mult cu cat autoritatile poloneze sunt cele mai implicate in apararea drepturilor transportatorilor polonezi in fata Comisiei Europene, in conditiile in care firmele de transport international sustin o parte importanta a economiei Poloniei, tocmai datorita acestui avantaj competitiv dat de posibilitatea recompensarii cu diurna a soferilor care lucreaza in afara tarii.
Frederik Rasmussen, vicepresedinte al DG Move din cadrul Comisiei Europene, a afirmat cu aceasta ocazie ca piata s-a dezvoltat intr-un mod necontrolat ca urmare a modului ineficient in care statele membre controleaza piata, lasand firmele de transport sa exploateze niste scapari ale legislatiei. El a vorbit despre crearea unei autoritati a pietei muncii la nivel european si despre nevoia unei colaborari mai bune intre toate tarile europene in ceea ce priveste problemele de munca.

Articole similare

Ad