Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Aproape toți primii 20 de transportatori rutieri europeni au avut scăderi de venituri în 2023

Veniturile din 2022 și 2023 ale transportatorilor rutieri europeni de marfă din Top 20

Piața europeană de transport rutier de mărfuri este foarte fragmentată, așa cum reamintește o analiză recentă realizată de Transport Intelligence. Primele 10 companii au venituri de peste 2,5 miliarde de euro, dar cumulat reprezintă doar 9,7% din totalul pieței, iar cele de pe locurile 11-20 doar 2,9%.

DB Schenker este lider detașat, cu venituri de 7,8 miliarde de euro în 2023, adică 1,8% din piață, și este urmat de DHL Freight (1,2%), Dachser European Logistics (1,0%), DSV Road (1,0%) și Kuehne + Nagel (0,9%).

Aproape toți primii 20 de furnizori europeni de transport rutier de mărfuri au înregistrat o scădere a veniturilor în 2023, mai ales că pe tot parcursul anului piața a fost caracterizată de tarife în scădere, capacitate excedentară și cerere slabă.

Veniturile diviziei de transport terestru a Schenker au crescut marginal în 2023, cu 0,1%, deoarece cererea pentru aceste servicii a fost mai mică mai ales din cauza incertitudinilor privind dezvoltarea economică, inflației și efectelor războiului din Ucraina. În schimb, volumul de colete a crescut.

Cifra de afaceri totală a DHL Freight a scăzut cu 3,9%, în timp ce volumele de transport de marfă au fost cu 9,2% mai mici, iar costurile cu forța de muncă, taxele de drum și motorina au crescut.

Divizia de transport rutier europeană a DSV a înregistrat o scădere a veniturilor cu 8,3% în 2023, determinată în special de o ușoară scădere a activității și a tarifelor. În schimb au mers bine volumele legate de industriile automotive și farmaceutică.

K + N a înregistrat o scădere a veniturilor de 5,8%, în conformitate cu cererea mai mică de pe piața europeană de transport rutier, iar Dachser o scădere de 1,0%, pentru această companie volumele fiind bune în cazul tuturor țărilor, mai ales al celor din Peninsula Iberică, unde creșterea față de 2022 a fost de peste 2%. Numărul transporturilor și tonajul au scăzut per total din cauza economiei slabe a Germaniei, care a avut, de asemenea, un impact negativ asupra țărilor apropiate din Europa Centrală și de Nord.

Pentru Rhenus veniturile din transportul rutier din Europa au fost estimate în 2023 la 3,375 de miliarde de euro, în scădere cu 12,8% față de 2022.

Veniturile combinate din transport rutier ale GEFCO și CEVA s-au ridicat la 2,9 miliarde de euro în 2023, potrivit estimărilor Ti. Reamintim că GEFCO a fost achiziționată de CMA CGM în aprilie 2022, de la Căile Ferate Ruse, pentru a consolida gama de servicii logistice pe care CEVA Logistics, filială a CMA CGM, le oferă clienților, în special în Franța și în restul Europei. GEFCO a fost integrată cu operațiunile CEVA Logistics, poziționând CEVA mai bine în lanțurile de aprovizionare din automotive.

Articole similare

Ad