Un sofer bosniac, oprit de politia locala din Trento-Monte Bondone, a fost amendat pentru magnet, dupa cum arata Uomini e Trasporti, cu 1.699 de euro si posibilitatea suspendarii licentei intre 15 zile si 3 luni. Mai mult, pentru ca acesta montase si un emulator AdBlue, s-a adaugat o amenda de 4.130 de euro si oprirea vehiculului din circulatie pentru trei luni. Prin urmare, acesta a totalizat o amenda de 5.829 de euro.
Cu adevarat exceptionala este motivatia cuprinsa in procesul-verbal al sanctiunii: incalcarea articolului 46 din Legea nr. 298/1974. In prezent, acest articol sanctioneaza transportul abuziv, respectiv transportul de marfuri realizat cu vehicule fara autorizatie terta sau incalcarea conditiilo/limitelor stabilite in licenta sau autorizatie. Sanctiunile pot ajunge la peste 12.000 de euro si oprirea vehiculului, insa in caz de recidiva chiar si la peste 15.000 de euro, si confiscarea masinii. Acest articol se aplica si in cazul circulatiei vehiculelor inmatriculate in strainatate, fara autorizatie de transport international, in conformitate cu Decretul nr. 167/2000.
In acest caz soferul bosniac efectua un transport international pentru care avea o autorizatie CEMT, care se elibereaza exclusiv pentru vehicule care sunt cel putin in clasa de poluare Euro 4, iar pedeapsa reiese din faptul ca transportul este abuziv, pentru ca, spre deosebire de ceea ce se intampla in strainatate, cand manipularea sistemului AdBlue implica o amenda de pana la 25.000 de euro si, in unele cazuri, luni in inchisoare, in Italia nu exista o pedeapsa specifica, ci este derivata din alte reguli. Ca urmare, soferii straini care monteaza emulatoare Adblue pot fi pedepsiti mult mai aspru, inclusiv cu sechestrarea vehiculului, in vreme ce soferii italieni sunt pasibili doar de cateva sute de euro amenda.