Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

FORT crede că transportatorii români vor ieși iar la proteste dacă România acceptă noul acord dintre UE și Ucraina

Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) este de părere că recenta decizie a Comisiei Europene, conform căreia transportatorii ucraineni nu mai pot fi opriți nici la vamă, nici în trafic, este pentru transportatorii români de mărfuri „linia roșie pe care nimeni nu trebuie să o încalce“. Asociația a ajuns la această concluzie după ce s-a consultat cu membrii săi și a transmis că o astfel de abordare nu este acceptată în România. Nu doar din cauză că prelungește concurența neloială care durează deja de mult, ci și dacă este privită în oglindă cu două aspecte majore de actualitate: „abordarea total eronată din punct de vedere legislativ cu privire la testele antidrog în raport cu șoferii profesioniști și amatori ce riscă să își piardă dreptul de a conduce doar pentru că au luat o aspirină și accidentul grav, în care și-au pierdut viața cinci cetățeni români nevinovați, uciși de un șofer de camion ucrainean ce nu utiliza aparatul de înregistrare a timpilor de conducere și odihnă“.

Comisia Europeană a stabilit în acordul semnat cu Ucraina, așa cum amintește FORT, că autoritățile competente din fiecare parte vor lua măsuri doar dacă șoferii ucraineni au comis, „în mod repetat și persistent, încălcări grave ale normelor de circulație legate de siguranța rutieră, de genul conducerii sub influența alcoolului, depășirii limitelor de viteză, conducerii sub influența drogurilor sau a altor substanțe cu efect similar, precum și dacă au avut un comportament care încalcă regulile de circulație rutieră și care a dus la deces sau la vătămare corporală gravă“.

În aceste condiții, Federația consideră că Guvernul și autoritățile centrale din România trebuie să se refuze clar în fața Comisiei Europene aplicarea acestui nou acord cu Ucraina, „fără a încerca din nou să păcălească transportatorii români. O astfel de abordare a Comisiei Europene încalcă grav Constituția României cel puțin cu privire la aplicarea Art. 135. litera b) – «protejarea intereselor naționale în activitatea economică, financiară şi valutară». Orice încercare de aplicare în România a acestui acord v-a conduce la măsuri dure din partea transportatorilor, iar cei ce își asumă așa ceva trebuie să își amintească de ianuarie 2024 și să înțeleagă că aceste abordări trebuie să înceteze fără prea multe explicații.“

FORT așteaptă poziția publică a tuturor ONG-urilor care reprezintă victimele accidentelor de circulație sau care luptă pentru siguranță rutieră, concurență loială etc.

Articole similare

Ad