Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Producția în serie a Renault Trucks E-Tech T & C începe la Bourg-en-Bresse

Producția în serie a camioanelor electrice de mare tonaj Renault Trucks tocmai a început la uzina Bourg-en-Bresse, unde se asamblează camioane Renault Trucks de 60 de ani.

Dedicate distribuției regionale și construcțiilor urbane, Renault Trucks E-Tech T și C sunt cele mai recente adăugate la gama complet electrică a producătorului francez, care este cea mai largă de pe piața europeană, variind de la 650 kg (e-cargo bikes) la 44 t.

Pentru a putea fabrica aceste camioane electrice de 44 t, Renault Trucks a investit în transformarea și adaptarea instalațiilor sale industriale, precum și în consolidarea competențelor angajaților săi. Constructorul se bazează pe o experiență de patru ani în producția de camioane electrice de tonaj mediu la uzina sa din Blainville-sur-Orne și aplică aceleași precepte și bune practici la Bourg-en-Bresse.

Renault Trucks E-Tech T și C sunt asamblate pe aceeași linie ca și modelele diesel, după care sunt transferate într-un spațiu dedicat de 5.200 m2 – Fabrica Renault Trucks E-Tech – unde operatori și tehnicieni calificați efectuează operațiunile tehnice specifice electrificării, și anume asamblarea unității de propulsie electrică (EDU) și instalarea transmisiei și a bateriilor. Vehiculele electrice revin apoi în procesul de producție de serie, cu teste de performanță și încercări pe circuit pentru a garanta fiabilitatea și calitatea lor.

Renault Trucks E-Tech T și C acoperă aproape toate aplicațiile de construcții urbane și de distribuție regională. Fie că transportă mărfuri, materiale sau deșeuri industriale, de exemplu, vehiculele pot fi adaptate la orice tip de caroserie datorită celor trei tipuri de prize de forță (PTO): electrice, electromecanice sau pe cutia de viteze, deschizând posibilitatea de a decarboniza noi domenii de activitate urbană și regională.

Cu o masă totală maximă autorizată de până la 44 de tone, Renault Trucks E-Tech T și C sunt disponibile în versiuni tractor 4×2 și 6×2, cu o cabină lungă și un ampatament de 3.900 mm. În configurație rigidă, acestea sunt disponibile în tridem 4×2, 6×2 și 8×4, cu cabină scurtă sau lungă, cu o gamă de unsprezece ampatamente, de la 3.900 la 6.700 mm.

Renault Trucks E-Tech T și C pot fi echipate cu două sau trei motoare electrice care dezvoltă o putere combinată de până la 490 kW (echivalentă 660 CP).

Pentru a răspunde nevoilor clienților în materie de autonomie și activitate, Renault Trucks E-Tech T și C pot fi echipate cu patru până la șase pachete de baterii litiu-ion care furnizează între 390 și 540 kWh de energie. Bateriile pot fi reîncărcate prin curent alternativ (AC) de până la 43 kW sau prin curent continuu (DC) de până la 250 kW. Aceste camioane vor putea parcurge până la 300 km cu o încărcare completă și până la 500 km cu o încărcare rapidă intermediară (250 kW) care durează o oră (pentru un vehicul echipat cu 6 pachete de baterii).

Celulele și modulele de baterii sunt furnizate de Samsung SDI și asamblate la Ghent, Belgia, într-o uzină deținută de grupul Volvo, din care face parte și Renault Trucks.

Articole similare

Ad