Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

UETR preocupată de termenul limită pentru înlocuirea obligatorie a unui milion de tahografe în UE

Pachetul Mobilitate, aprobat de Uniunea Europeană în 2020, a inclus, printre alte măsuri legale, introducerea din luna august a anului trecut a noului tahograf inteligent de a doua generație pentru vehiculele de nou înmatriculare.

Dar, ca o noutate, spre deosebire de versiunile anterioare care au intrat în vigoare, cu această ocazie Uniunea Europeană a stabilit obligația de a-l înlocui (retrofit) a tuturor vehiculelor care sunt echipate cu tahografe din generația anterioară și care efectuează transport internațional. Concret, toate vehiculele care au instalat un tahograf analogic sau digital neinteligent, adică toate cele anterioare lunii iunie 2019, vor fi obligate să instaleze un tahograf inteligent de a doua generație înainte de sfârșitul lunii decembrie 2024, prelungind această perioadă cu încă 8 luni pentru vehiculele care au instalat un tahograf inteligent de primă generație.

În acest sens, Consiliul General al Uniunii Europene a Lucrătorilor din Transporturi (UETR) a analizat luni, 8 iulie, stadiul actual al acestei chestiuni, convenind să transmită autorităților europene îngrijorarea sa cu privire la numărul scăzut de vehicule afectate care ar urma să efectueze procesul de înlocuire a tahografelor. De asemenea, a solicitat o acțiune coordonată din partea tuturor statelor membre în cazul în care se convine asupra unei relaxări temporare a impunerii de sancțiuni pentru neefectuarea modernizării după termenul limită.

Conform estimărilor oficiale, numărul vehiculelor afectate ar fi de aproximativ un milion în întreaga Europă, din care 130.000 ar corespunde parcului auto spaniol.

În ceea ce privește prețul perceput de atelierele autorizate pentru instalarea noului tahograf, conform informațiilor furnizate de diferitele asociații naționale care fac parte din UETR, suma medie care trebuie plătită pe vehicul variază de la 1.500 de euro, cum este cazul în Spania, Italia și Franța, până la 2.000 de euro, cum este cazul în Belgia și Germania, deși în alte țări din Europa de Est prețul este considerabil mai mic.

În orice caz, FENADISMER continuă să insiste ca toți transportatorii să planifice înlocuirea tahografului cât mai curând posibil, pentru a evita eventualele întârzieri datorate lipsei de componente sau supraîncărcării de lucru în atelierele specializate și, astfel, să evite paralizarea flotei lor de transport internațional începând din ianuarie anul viitor.

Articole similare

Ad