Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Indicele Upply al tarifelor spot și din contracte din Franța reflectă incertitudinea politică și paralizia activității

Evoluția de la o lună la alta a tarifelor de transport rutier de marfă din Franța

Situația politică din Franța a făcut ca piața transportului rutier din această țară să ajungă într-un fel de impas, sunt de părere analiștii Upply (France: transport prices at a standstill in June (upply.com)), în condițiile în care sunt deja câteva luni de când oricum costurile mai mari și tarifele constante le creează probleme firmelor din domeniu.

După ce președintele Emmanuel Macron a dizolvat pe 9 iunie Adunarea Națională, a început o perioadă de mare incertitudine, ce continuă, deoarece clarificarea sperată la finalul alegerilor parlamentare anticipate nu a venit, câtă vreme niciun partid politic nu a obținut majoritatea absolută. Ceea ce înseamnă că și economia franceză are de suferit.

În iunie, climatul de afaceri a rămas sub media pe termen lung, la 99, indicator calculat pe baza răspunsurilor antreprenorilor din principalele sectoare economice, primite însă în mare parte înainte de 10 iunie. După anunțul privind dizolvarea Adunării Naționale, piețele financiare au reacționat primele, incertitudinea politică determinând imediat creșterea ratelor dobânzilor la datoria guvernamentală și scăderea Bursei de Valori din Paris cu peste 500 de puncte.

În ceea ce privește piața de transport rutier de marfă din Franța, tarifele au scăzut în iunie cu 0,06% față de mai, situația politică determinând probabil, în opinia Upply, o anumită inerție prin reducerea cererii de transport și înghețarea negocierilor privind tarifele pentru perioada verii.

În ultimele luni, amplitudinile fluctuațiilor de preț au avut tendința de a scădea, diferențele de prețuri de la o lună la alta fiind situate între -1,5% și 1%. Cu toată această aparentă stabilitate, analiștii Upply sunt de părere că este la fel de dificil să faci estimări privind transportul rutier cum era la începutul acestui deceniu, din cauza crizei Covid sau stagflației. Așa cum se întâmplă în mod tradițional, și iunie 2024 a fost o lună dinamică pentru transportul rutier de mărfuri, datorită construcțiilor, pregătirii sezonului estival și creșterii consumului. Dar, potrivit sondajului lunar de afaceri al Băncii Franței, activitatea a crescut doar ușor de data aceasta în comerț, iar în industrie și construcții a crescut puțin mai mult, dar asta mai degrabă datorită unui mecanism de recuperare după o lună mai lentă. Iar tarifele spot și din contracte reflectă această paralizie a activității.

Articole similare

Ad