Potrivit informatiilor primite de revista Tranzit de la jurnalistul german independent Jan Bergrath, politia din Baden-Württemberg a surprins de curand 34 de soferi est-europeni de camion angajati de o firma germana din Kehl am Rhein care au incalcat interdictia de a petrece pauza saptamanala normala in autovehicul. Ei au fost gasiti cand isi pregateau masa de pranz pe capota deschisa a masinilor, dar pana la acest control statusera de mai multe ori in parcarea respectiva, inca de vineri seara, asteptand sa mearga luni la incarcare in apropiere.
Politia din Hesse a realizat controlul impreuna cu BAG si in conformitate cu instructiunile acestuia, iar firma a fost amendata cu 1.500 de euro pentru fiecare sofer, dar si acestia din urma trebuie sa se astepte la o amenda de 500 de euro fiecare. Iar asociatia germana BGL a primit cu bucurie controalele si sanctiunile, cu atat mai mult cu cat, asa cum considera si Jan Bergrath, dar si multi transportatori nemti, inspectorii germani nu sunt la fel de eficienti ca omologii lor din Olanda sau Belgia. Concret, in 2017, in Belgia, in regiunea Liege, 300 de inspectori de politie au dat 107 amenzi de 1.800 de euro fiecare, politia din Olanda a controlat intr-un singur week-end 221 de vehicule si a dat 47 de amenzi de 1.500 de euro pentru firmele de transport, in timp ce BAG a controlat duminica, din septembrie 2017 pana in ianuarie 2018, 2.485 de vehicule sau soferi, din care numai 53 au primit sanctiuni. In zilele de luni au fost descoperite 48 de nereguli, iar in celelalte zile ale saptamanii, 64.
BAG are personal redus si face o greseala, in opinia actorilor germani din domeniu, deoarece se teme sa nu deranjeze soferii in perioada de odihna obligatorie si ii intreaba doar daca sunt in prezent in pauza saptamanala scurta si daca printul zilnic din tahograf confirma asta. Si nu dau amenzi nici daca soferii se afla, duminica, de 33 de ore in pauza scurta, deoarece pauza scurta poate dura pana la 44 de ore si 59 de minute.