Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Preocupare pentru reducerea costurilor și a poluării și pentru eficientizarea folosirii vehiculelor

La jumătatea lui iunie, Schmitz Cargobull a organizat, la fabrica sa din Vreden (Germania), tradiționalul eveniment Pre IAA Hanovra, în cadrul căruia și-a prezentat, sub motto-ul „Delivering performance”, cele mai noi produse și servicii, concepute pentru a eficientiza folosirea flotei, a reduce costurile de operare și a proteja mediul prin scăderea consumului de combustibil. Reprezentanții companiei au explicat că sunt nevoiți să includă în prețul semiremorcilor creșterile de costuri din ultimul timp cu materia primă și forța de muncă, dar că unele dinte soluțiile sale inovatoare permit reducerea cheltuielilor totale de operare. De exemplu, agregatul frigorific S. CU d80 îmbunătățește cu 10-15% coeficientul K, ceea ce reduce costurile cu motorina cu până la 50 de euro/semiremorcă/lună, deoarece scade consumul cu 5%, iar galvanizarea sporește durata de viață și robustețea șasiurilor și face să nu mai fie nevoie de revopsire.

Dacă vorbim de portofoliul de semiremorci și agregate frigorifice, noutățile sunt numărul mai mare de variante de echipare, care să garanteze un transport economic, eficient și sustenabil folosind modelele S.KO Cool (care reamintim că sunt dotate standard cu sistem telematic TrailerConnect®, inclusiv cu sistem digital de înregistrare a temperaturii montat din fabrică) și S.KOe Cool.

Noile variante de echipare pentru S.KO Cool, disponibile imediat, sunt podeaua silențioasă și antiderapantă, acum cu certificare PIEK, care permite livrări în zone urbane dimineața devreme sau seara târziu, ruloul combinat cu agregatul frigorific multitemp, pentru flexibilitate mai mare în exploatare și încărcare/descărcare rapide la rampă, dotările care respectă cele mai recente cerințe TAPA privind siguranța (sistem de alarmă și de comunicare conectat în rețea în TrailerConnect, care declanșează o alarmă în caz de acces neautorizat, sistem electronic de închidere a ușilor TL4, sau posibilitate de a defini locațiile de încărcare/descărcare în portal, astfel încât deblocarea ușilor să se facă automat în acele locuri), cutia aerodinamică de depozitare EcoPack, ușoară și simplu de manevrat, care asigură un flux de aer optimizat, deci scade consumul de combustibil, și oferă spațiu suplimentar de depozitare pentru roata de rezervă sau sistemele de ancorare, imobilizatorul opțional de roți, pentru siguranță sporită în caz de tentative de furt sau de deplasare neautorizată a semiremorcii, noua generație de camere video pentru mersul în marșarier, care aduce un plus de siguranță și economie de timp, panoul solar poziționat direct pe acoperiș, care încarcă încontinuu bateria de 12 V, și care poate fi folosit și pentru agregatele altor producători, și grila de protecție din peretele despărțitor, care împiedică aspirarea deșeurilor, frunzelor sau murdăriei în general de către agregat.

În ceea ce privește semiremorca 100% electrică S.KOe Cool, cu axă electrică și sistem de baterii de înaltă tensiune, omologată și gata de producție, aceasta a fost testată la temperaturi între -30 și +50 OC, la umiditate ridicată și în condiții de soare, ploaie și zăpadă puternice, și are, așa cum declară reprezentanții Schmitz, cele mai bune valori de izolare din fabrică pentru o semiremorcă produsă în serie și o sarcină utilă aproximativ egală cu a modelului frigorific cu agregat diesel.

Agregatul electric S.CU ep85 are capacitate de răcire de până la 15.800 W, la fel ca agregatul diesel, și de încălzire de 10.500 W, și bateria de 32 kWh permite funcționarea electrică autonomă timp de 4,5-18 ore fără reîncărcare de la axa generatoare de energie. Iar reîncărcarea de la rețeaua electrică durează aproximativ două ore.

S.BO Pace are acum caroserie aerodinamică

Segmentul vehiculelor izoterme a fost reprezentat de S.BO Express pentru transportul securizat al mărfurilor de înaltă calitate în servicii de curierat și livrări express și de noul S.BO PACE care pentru prima dată are caroseria aerodinamică EcoFIX, creată special pentru curierat, poștă și livrări express. Reamintim că acesta din urmă a fost prezentat în premieră la final de 2021, era folosit în Marea Britanie și Irlanda, avea design complet modular, era echipat standard cu TrailerConnect® și datorită caroseriei din panouri inovatoare și robuste Struktoplast, în formă de fagure, cântărea cu aproximativ 700 kg mai puțin decât vehiculele comparabile. Iar generația de acum, cu caroserie aerodinamică EcoFIX care reduce rezistența la vânt cu aproximativ 3,5%, aduce economii suplimentare prin reducerea consumului de combustibil și scade și emisiile de CO2. Pentru ancorarea mărfurilor sunt disponibile prelate de siguranță pentru ambalaje, chingi ș.a., iar sarcina pe podea este de 5,4 t sau opțional de 7,1 ori 8,0 t, dacă este nevoie să se transporte încărcături mai grele.

S.CF Allround 20-45 are grup electrogen propriu și diverse echipări noi

Pentru transport multimodal ne-am familiarizat în cadrul evenimentului cu șasiurile A.WF și Z.WF pentru cutii mobile, cutia mobilă W.BO și noul șasiul de containere pentru semiremorci S.CF, rezistent la coroziune deoarece este galvanizat la cald, cu facelift și care, în versiunea Allround 20-45, este acum disponibil cu grup electrogen autonom montat din fabrică, pentru alimentarea continuă cu energie a agregatului frigorific electric timp de mai multe zile. Reamintim că Schmitz propune în Europa patru șasiuri S.CF pentru containere: S.CF Allround 20-45, care poate transporta toate dimensiunile de containere de la 20′ la 45′ (anterior acesta se numea S.CF Euro), S.CF Light 40/45 cu greutate redusă, pentru transportul containerelor de 40′ și 45′ (fostul S.CF Euro Light) și S.CF Dock 20/40 (anterior S.CF LX) și S.CF Dock+ 20-40 (anterior S.CF MX), pentru utilizare în porturi și docuri.

Noile modele includ apărători laterale noi, o nouă protecție antiîncastrare dezvoltată in-house, pentru manevrare optimizată, mai intuitivă, și un design mai modern. Autocolantele inovatoare cu pictograme clare simplifică operarea, codurile QR atașate la șasiu trimit la videoclipuri în care operațiunile (extensia spate, protecția antiîncastrare, blocarea containerului, extensia frontală etc.) sunt explicate clar, iar planul de încărcare permite vizualizarea dintr-o privire a poziției containerului pe șasiu, astfel încât aceasta să fie corectă și să se evite întârzierile la încărcare.

Toate șasiurile au din fabrică TrailerConnect® și sistem de control al presiunii în anvelope (TPCS), ținând cont de viitoarea cerință europeană.

Semiremorcile Berger, în rețeaua de vânzări Schmitz de la început de 2024

Pentru transport de mărfuri generale au fost expuse noua semiremorca-prelată S.CS X-Tough cu șasiu robust și caroserie aerodinamică EcoFIX, o variantă a EcoGeneration, conceptul EcoDUO și noile vehiculele ușoare BERGERecotrail – în frunte cu ecoCOIL SAPL 24 LTCn de 5,3 t, care are o sarcină utilă cu până la 2,5 t mai mare decât a modelelor similare de pe piață, adică de 29,7 t – care dispun acum de întreaga gamă de servicii de la Schmitz Cargobull.

S.CS X-Tough are șasiu robust, galvanizat, rezistent la îndoire și torsiune, este concepută pentru un total de 44 t și chiar mai mult și este rezistentă datorită distanței mai mici de 400 mm dintre barele transversale. Podeaua este realizată din plywood de 30 mm și este concepută pentru a gestiona încărcări/descărcări frecvente, cu sarcini mari pe axa stivuitorului.

Caroseria EcoFIX este ideală pentru transportul mărfurilor orizontale, plate și grele, cum ar fi rolele de oțel, are înălțime totală față de 4 m și dispune de prelată Power Curtain fără șipci, certificată conform DIN EN 12642 Code XL, Daimler 9.5 și pentru transport de băuturi. Iar sistemele de ancorare sunt flexibile și ușor de manevrat.

Clienții pot cumpăra încă de la început de 2024 semiremorci cu prelată Berger în rețeaua de vânzări Schmitz, ca urmare a preluării acestei mărci, și același lucru este valabil și pentru piesele de schimb, finanțare, asigurare și alte servicii. Designul sudat de înaltă precizie al modelului pentru transport de bobine cu diametru de 800-2.100 mm, componentele premium folosite și protecția completă împotriva coroziunii asigură durabilitate mare.

Vehiculele ușoare BERGERecotrail® permit și economii din taxa de drum de Germania, explică reprezentanții Schmitz. De exemplu, pentru un model cu două axe taxa se reduce cu 2,4 cenți/km, ceea ce la 120.000 km parcurși însemnă 2.880 de euro/camion.

Basculante mai ușoare, mai sigure și mai simplu de manevrat

La acestea se adaugă basculanta S.KI care oferă o sarcină utilă suplimentară de cel puțin 180 kg față de versiunea anterioară (în cazul modelului S.KI Solid 7.2 cu podea și pereți laterali de 5/4 mm și haion exterior) și un volum de 24 m3 și dispune de telematică TrailerConnect® cu posibilitate de configurare în funcție de cerințele fiecărui client, de sistem digital de cântărire la bord, pentru a evita supraîncărcarea, și de sistem de camere spate, pentru când se merge în marșarier, și pentru spațiul de marfă, pentru o siguranță sporită a muncii. Haionul este proiectat special pentru descărcarea parțială, prelata electrică permite deschiderea și închiderea rapide și în siguranță prin telecomandă, iar protecția electropneumatică antiîmpănare cu senzori și indicator de poziție LED dispune acum de mecanică optimizată și de un ghidaj pentru cabluri și înregistrează poziția de condus și de descărcare și o afișează clar șoferului în oglinda retrovizoare.

Cadrul șasiului din oțel al semiremorcilor basculante S.KI a oferit întotdeauna un echilibru bun între greutate, robustețe și stabilitate la basculare, iar generația actuală, galvanizată, beneficiază de garanție de 10 ani împotriva ruginii, ceea ce crește valoarea de revânzare.

Vehiculul este disponibil cu patru lungimi diferite ale cadrului (7,2, 8,2, 9,6 și 10,5 m), în funcție de aplicație, nivel de încărcare și volum necesar, iar în afară de versiunea Standard sunt disponibile cele Light, pentru sarcini utile deosebit de mari, sau Heavy-Duty, pentru condiții foarte grele de exploatare.

Bena rotunjită din oțel se pretează la folosire pe șantierele de construcții, iar podeaua plată largă asigură un centru de greutate coborât, deci o manevrabilitate mai bună și o uzură uniformă.

Serviciile noi vizează întreținerea preventivă și monitorizarea mai eficientă a transportului

Din categoria serviciilor Schmitz Cargobull au fost promovate în cadrul evenimentului Pre IAA noi servicii digitale – mentenanța predictivă, centrul de gestionare a datelor și Tour-Track – sistemul brevetat de monitorizare a presiunii în anvelope (TPMS), corespunzător noului standard UN ECE R 141, portalul EPOS care crește disponibilitatea pieselor de schimb și posibilitatea de a accesa service-ul rapid și noua platformă centrală de comunicare Cargobull PartnerConnect, pentru partenerii de service al căror număr continuă să crească, până la circa 1.400 în prezent în Europa. Pe această platformă se pot adresa întrebări legate de service, ceea ce simplifică fluxurile de lucru, mai ales că și interfața este clară și intuitivă, și sunt disponibile date individuale, specifice service-ului, despre vehiculele Schmitz Cargobull, pentru a accelera procesele de diagnoză și reparații. Iar standardizarea proceselor Full Service progresează cu scopul de a le transforma într-un proces uniform pentru partenerii de service. Atelierele pot utiliza aplicația Schmitz Cargobull RemoteService pentru a se conecta cu specialiștii producătorului în timp real prin intermediul tabletei sau smartphone-ului și pentru a obține îndrumare și asistență în timpul efectuării reparațiilor.

Noile servicii digitale oferite de Schmitz permit întreținerea predictivă a agregatelor frigorifice (o versiune îmbunătățită a monitorizării proactive, ce poate fi integrată în contractele Full Service), prin detectarea în stadiu incipient a anomaliilor și problemelor, de către inteligența artificială, și rezolvarea lor înainte să fie compromis lanțul de frig. Alte avantaje ale folosirii lor sunt obținerea de informații în timp real despre încărcătură, datorită unor receptori din semiremorcă și a unor etichete Bluetooth care trimit locația la portal, transparența în lanțul de aprovizionare cu control complet al datelor datorită Centrului de management al datelor TrailerConnect® și colaborării cu peste 25 de furnizori consacrați, ca RIO, Trimble, CO3, și un mod profesionist de a monitoriza și gestiona rutele cu TrailerConnect® TourTrack. Datele relevante despre vehicul și încărcătură sunt consolidate în TrailerConnect® și trimise spre aplicații ca beUptoDate pentru dispeceri și beSmart pentru șoferi, care le folosesc pentru a optimiza rutele și orarele și a îmbunătăți eficiența. Iar TrailerConnect® TourTrack intră în joc când toate datele de-a lungul lanțului de aprovizionare sunt conectate și permite importul rapid al rutelor din TMS, partajarea informațiilor despre vehicul printr-un link (track & trace) sau printr-o interfață cu un sistem terț și trimiterea de informații importante (de exemplu, abateri neplanificate, întârzieri, date privind temperatura) către dispeceri și expeditori.

Tot acum a fost prezentat și start-up-ul Fleetloop, un joint-venture între compania de închiriere de vehicule comerciale Greiwing și Schmitz Cargobull, care oferă din martie 2024 o soluție digitală pentru închirierea de vehicule comerciale, pe portalul my.fleetloop.com.

Flota Fleetloop crește continuu și include și caroserii frigorifice, semiremorci cu box și prelată, șasiuri pentru containere și semiremorci basculante, în opt puncte din Germania, iar un element cheie al acestui concept de mobilitate este procesul de predare a vehiculului fără contact, în orice moment și în orice locație, folosind un cod PIN personalizat prin care șoferii pot accesa remorcile închiriate. Portalul include o hartă a disponibilității în timp real a vehiculelor, un proces complet digital de rezervare și facturare și acces la istoricul închirierilor unei remorci și la documentele ei digitale. Iar la sfârșitul perioadei de închiriere starea vehiculului este înregistrată digital și orice deteriorare este documentată transparent. În viitor va exista posibilitatea ca și alte firme să adauge vehicule pe platformă și să le închirieze, iar gama de modele va fi extinsă.

Articole similare