Potrivit datelor centralizate de DPD Romania, coletele expediate de bucuresteni in perioada Sarbatorilor Pascale din acest an au insumat aproximativ 68% din trimiteri, in timp ce in regiunea Bucuresti-Ilfov s-au livrat doar 27% din volume. Marti, 3 aprilie, a fost cea mai aglomerata zi pentru curieri, atunci fiind expediate cele mai multe colete atat pe segmentul B2B, cat si pe segmentul B2C, la nivel national.
Conform datelor companiei, comenzile provenite din e-commerce au generat aproape jumatate din totalul livrarilor efectuate in perioada mentionata, iar industriile care au generat cele mai multe livrari au fost: fashion, IT&C, electro, beauty si home&deco.
Topul zonelor din Romania cu cele mai multe expedieri nationale de Paste a fost dominat de regiunea Bucuresti-Ilfov, cu 68% din total, urmat de judetele Cluj, Timis si Arad care au generat fiecare peste 8%. Judetul Brasov a inregistrat o pondere de 3% din numarul total al coletelor expediate de romani.
In ceea ce priveste livrarile, din datele oferite de companie reiese faptul ca in zona Bucuresti-Ilfov s-au livrat cele mai multe colete in perioada mentionata, circa 27% din total, urmate de Cluj cu 9%, Timisoara cu 8%, iar Constanta si Iasi, cu 7%, respectiv 6% din volume.
Ponderea livrarilor internationale, atat din tara in strainatate, cat si din strainatate in tara, a crescut cu 8% in perioada Sarbatorilor de Paste, de la 10% in 2017, la 18% anul acesta, in conditiile unei cresteri a volumelor de circa 35%. Tarile cu cele mai multe colete primite sau expediate de romani in strainatate in aceasta perioada au fost Ungaria, Germania, Bulgaria, Marea Britanie si Italia, care au cumulat peste 75% din totalul livrarilor internationale.
„Perioada dinaintea Sarbatorilor Pascale este, in mod traditional, una aglomerata pentru curieri. Foarte multi romani aleg sa cumpere online cadouri pentru cei dragi sau alte lucruri necesare pregatirii sarbatorilor de Paste. La fel ca in anii precedenti, expedierile interne au fost predominante, insa constatam cu entuziasm ca volumul trimiterilor in afara tarii au crescut fata de anul trecut, datorita ofertelor competitive de servicii internationale pe care le-am lansat in acest an”, declara Lucian Aldescu, CEO DPD Romania.
Potrivit reprezentantilor companiei, ponderea livrarilor pe segmentul B2B a fost de aproximativ 55%, iar pentru segmentul B2C de 45% din totalul livrarilor.